KVK Tienen – Cappellen FC 0-1

Cappellen FC had aan één doelpunt genoeg om de drie punten mee huiswaarts te nemen vanuit een broeierig heet Tienen. De thuisploeg startte het best aan de wedstrijd, maar zag een poging op de paal stranden. Aan de overzijde was Arno De Kuyffer wel trefzeker. Na de koffie groeide geel-rood in de wedstrijd. Het bleef echter spannend tot het laatste fluitsignaal, maar Cappellen pakte wel drie gouden punten.

Nieuwbakken trainer Yves Van Borm voerde slechts één wijziging door aan de startelf. Emil Abaz startte in de spits ten nadele van de geblesseerde Tshimanga. Tactisch wijzigde er wel één en ander en dat zorgde ervoor dat de geel-rode troepen wat moesten wennen in de aanvangsfase. Na een tiental minuten zette Yagan zich door op rechts, maar niemand kon bij de scherpe voorzet. Aan de overzijde trapte El Madani op aangeven van Van Zantvoort naast. Tienen dicteerde de wet. Een hoekschop van Ceulemans werd aan de tweede paal door Meeus over geknald. Na een lang uitgesponnen aanval kreeg Cappellen de bal niet weg. Vanhaeren trapte vanuit de draai op de paal. Bij een tegenaanval bracht Abaz laag voor doel. De bal werd net voor de inlopende El Madani in hoekschop getrapt. Op het half uur klom Cappellen op voorsprong. Een vrije trap van Kil bleef hangen tussen de linies. De Kuyffer reageerde het snelste: 0-1. Tienen reageerde via Claes die over trapte. Ook met de rust in zicht kon Claes nog eens dreigen. Toen ging de bal naast.

Na de rust trape Ceulemans vanop afstand; Joossens duwde de bal uit zijn doelvlak. Aan de overzijde probeerde Abaz het met een plaatsbal, maar de bal ging naast. Cappellen had in de tweede periode veel meer grip op het gebeuren. Na een voorzet van El Madani kon Abaz onvoldoende bij de bal om de voorsprong te verdubbelen. Tienen probeerde wel, maar uitgespeelde kansen kwamen er eigenlijk niet. Vanhaeren probeerde het vanop afstand, maar Joossens lag op de juiste plaats. Geel-rood was gevaarlijker op de counter. Verbist bediende El Madani die naast trapte. Ook Van Zantvoort kwam tot een schot; Bizimana redde met de voet. Tienen probeerde het met de moed der wanhoop. Eén keer kwam het nog in de buurt van de gelijkmaker. Naudts punterde de mogelijkheid van de laatste kans echter naast.

Tienen: Bizimana; Bergiers (4′ Chantrain), Meeus, Jochmans (81′ Matterne); Claes, Ceulemans, El Harrak (81′ De Vos), Ngongo; Yagan (65′ Jacobs), Naudts, Vanhaeren (65′ Vandamme).
Cappellen FC:
Joossens; Kesteleyn, De Kuyffer, Ristovic, Somers (64′ Lemaire); Kil, Nöstlinger, Van Zantvoort, El Madani (73′ Diawara); Verbist (88′ Nzila), Abaz (88′ Littel).
Doelpunt: 30′ De Kuyffer 0-1.
Geel: 34′ Jochmans, 46′ Kesteleyn, 85′ Diawara, 90+1′ Littel.