Cappellen FC – RE Virton 3-3

Cappellen FC en Virton hebben na een aangename eindeseizoenswedstrijd de punten gedeeld. Via Tshimanga en Lemoine boog geel-rood voor de rust een 0-1 achterstand om in een 2-1-voorsprong. Ook Virton kwam weer langszij. Van Zantvoort scoorde knap 3-2, maar de Luxemburgers vochten een tweede keer terug. In het slot kregen zowel Björn Joossens als Ruben Kesteleyn nog een applausvervanging.

Met drie geschorste centrale verdedigers was het aanpassen achterin. Kil en Cranshoff vormden het hart van de defensie. De bezoekers schoten het sterkst uit de startblokken. Mbombo kon zich op rechts doorzetten; Hadari duwde de lage voorzet over doel. Aan de overzijde kon Lemoine uitbreken, maar zijn poging werd afgeblokt. Op het kwartier kwam Virton op voorsprong. De Almeida trapte op doel. Het schot werd gekeerd, maar belandde in de voeten van Mbombo die het snelste reageerde: 0-1. Cappellen reageerde meteen via Nzila. Die zette een knappe actie op, maar trapte vervolgens ver over in plaats van de vrijstaande Diawara aan te spelen. Even later loste Bailly een vrije trap van Van Zantvoort, maar de bezoekers konden het leer net voor de neus van Diawara in hoekschop werken. De roodhemden trokken de wedstrijd nadrukkelijk naar zich toe. Lemaire vond Lemoine die zijn plaatsbal net naast zag gaan. En op een hoekschop van Tshimanga moest Bailly een kopbal van Lemoine redden. Na lokaal balverlies kon ook Virton nog eens dreigen, maar Joossens kon de poging van De Almeida makkelijk keren. Cappellen kreeg loon naar werken na een knappe aanval. Diawara vond Lemoine bij de achterlijn; Tshimanga had de voorzet maar binnen te duwen: 1-1. En geel-rood stoomde door. Ditmaal zorgden Ristovic en Tshimanga voor de snelle uitbraak. Lemoine was de afwerker van dienst: 2-1. Beide ploegen kozen de aanvallende kaart en kwamen volop tot kansen. Lesquoy zette zich door op links; Mbombo knalde over. Op slag van rust was Cappellen dicht bij een derde doelpunt. Van Zantvoort poeierde het leer tegen de paal.

Na de koffie ging Virton op zoek naar de gelijkmaker. Ahmed trapte eerst ver over en niet veel later op Joossens. In de rebound mikte De Almeida te hoog. Na een tiental minuten bereikte De Almeida Hadari die met een hard schot kon gelijk stellen: 2-2. Even leek het de verkeerde kant uit te gaan met vier gele kaarten op nauwelijks tien minuten, maar Cappellen toonde opnieuw het goede voorbeeld. Virton kreeg een hoekschop niet weg. Ristovic speelde in op Lemoine die prima aflegde tot bij Van Zantvoort. Die trapte vanop de rand van de zestien de bal perfect in de hoek: 3-2. Na een haakfout op Ahmed ging de bal aan de overzijde op de stip. De Almeida trapte het leer perfect binnen: 3-3. Beide ploegen zochten nog naar de zege. Voor Virton mikte El Hajjami vanuit de draai naast. Cappellen FC verdiende misschien ook een strafschop toen Lemoine tegen de vlakte werd gewerkt, maar ref Verslycken vond het welletjes. In de slotfase kregen zowel Björn Joossens als Ruben Kesteleyn nog een staande ovatie bij hun applausvervanging. Beide ploegen konden leven met de puntendeling.

Cappellen FC: Joossens (87′ Verpoest); Kesteleyn (90+2′ Stevens), Kil, Cranshoff, Lemaire (79′ Achten); Van Zantvoort, Ristovic, Nzila; Tshimanga, Lemoine, Diawara.
Virton: Bailly; Karamoko, Goteni, Evouna, Lesquoy; Ahmed, Guillaume, Bentebbal, De Almeida; Mbombo (77 El Hajjami), Hadari.
Doelpunten:
15′ Mbombo 0-1, 36′ Tshimanga 1-1, 42′ Lemoine 2-1, 54′ Hadari 2-2, 69′ Van Zantvoort 3-2, 77′ De Almeida 3-3.
Geel: 43′ Lemoine, 56′ Lemaire, 64′ Evouma, 64′ Cranshoff, 66′ Mbombo.