URSL Visé – Cappellen FC 4-1

Ook de trip naar Visé werd er geen met een gelukkige afloop. Zo verloor geel-rood voor de vijfde keer op rij en zit het opnieuw met de rode lantaarn opgezadeld.

Onder een leuke lentezon, maar met een koude wind begonnen beide ploegen afwachtend aan de wedstrijd. Het eerste wapenfeit uit de wedstrijd was een botsing tussen El Madani en doelman Cremer. De Cappellen-speler moest groggy de strijd staken. Na een lang uitgesponnen aanval zorgde de thuisploeg voor het eerse gevaar. Joossens kende geen problemen met de poging van El Khattout. Net voorbij het half uur profiteerde Errahmouni van een misser achterin om Visé op voorsprong te brengen: 1-0. Niet veel later had Joossens de nodige moeite met een schot van Bunchukov. Net voor de rust kopte Ebengué een hoekschop binnen en moest Cappellen met een 2-0-achterstand naar de kleedkamers.

Na de rust mocht Cappellen van het windvoordeel genieten en dat leverde al snel resultaat op. Tshimanga bracht laag voor; Somers kon aan de tweede paal binnen duwen: 2-1. Niet veel later haalde Nzila uit van buiten de zestien. Cremer kon de bal net over de dwarsligger duwen. Cappellen leek zich even weer volop in de wedstrijd te werken; maar met uitblijven van de gelijkmaker zakte het vertrouwen. Cremer kon nog net een afgeweken schot van Tshimanga onschadelijk maken. Aan de overzijde krulde Bouhlal een plaatsbal net naast de verste paal. In de slotfase kon Visé haar marge op de tegenaanval verder uitdiepen. Eerst kon Bouhlal aan de tweede paal binnen duwen en helemaal in het slot zorgde Errahmouni uiteindelijk zelfs voor 4-1.

Visé: Cremer; Kaluanga, Tshiabuiye, Bouhlal, Marmot; D’Asaro (76′ Lukebadio), Bunchukov, El Khattouti, Saglik (90′ Katalay), Ebengué; Errahmouni.
Cappellen FC: Joossens; Cranshoff (73′ Diawara), De Kuyffer, Nöstlinger, Somers, Lemaire; Van Zantvoort, Ristovic; Tshimanga, Lemoine, El Madani (13′ Nzila).
Doelpunten: 31′ Errahmouni 1-0, 43′ Ebengué 2-0, 50′ Somers 2-1, 79′ Bouhlal 3-1, 88′ Errahmouni 4-1.
Geel: 10′ Cremer, 45′ De Kuyffer, 61 Nöstlinger, 65′ Somers, 82′ Ebengué.