Cappellen FC – KVK Tienen 2-7

De foto bij dit artikel is bewust gekozen. De wedstrijd van afgelopen zondag deed pijn aan de ogen van de Cappellen-volgers. Niet voor het eerst dit seizoen. Iedereen weet dat de resterende wedstrijden sportief van geen belang meer zijn. Omwille van het feit dat Sint-Eloois-Winkel geen licentie heeft aangevraagd, blijft Cappellen FC sowieso in de hoogste amateurafdeling. Ongeacht de eindklassering. Echter: eergevoel moet er zijn. Net als respect voor het logo en de clubkleuren. Wat zondag op de mat werd gebracht, was ondermaats.

Soit, omdat ondergetekende sowieso wel over het nodige eergevoel beschikt, krijgt u als lezer het wedstrijdverslag dat u verdient. Ook al is het dan twee dagen te laat.

De wedstrijd begon nochtans uitstekend voor Cappellen FC. Bergiers speelde onder lichte druk van El Madani verkeerd terug; Bizimana kon de bal niet tijdig keren: 1-0 na nauwelijks vijf minuten. De vreugde was echter van korte duur. Een hoekschop geraakte niet weg Meeus bracht voor; via het been van De Kuyffer belandde de bal tegen de touwen: 1-1. Net voor het kwartier werd Naudts doorheen de defensie geloodst. Zijn eerste voorzet werd nog door Yagan op de paal getrapt. In de herneming bereikte Naudts opnieuw Yagan die ditmaal wel raak trapte: 1-2. Cappellen reageerde één keer via Tshimanga. Het voorzet-schot ging over. Maar globaal gezien was Tienen overal een stap sneller op de bal en toonde het zich scherper in de duels. Op aangeven van Claes trapte Singh van dichtbij op Joossens. Net voor de koffie ging Cappellen aan het klungelen achterin. Yagan schotelde Naudts de 1-3 voor; meteen de ruststand.

Na de rust was de eerste dreiging opnieuw van Cappellen, maar Bizimana wist wel raad met de kopbal van Nzila. Aan de overzijde kreeg geel-rood weer een bal niet weg. Naudts reageerde wel alert en legde de 1-4 tegen de touwen. Nauwelijks twee minuten later was het opnieuw raak. Yagan mocht langs twee verdedigers passeren en krulde de bal perfect in de verste hoek: 1-5. Cappellen reageerde via El Madani die op aangeven van Nöstlinger tegen de lat trapte. Na een diepe bal van Ristovic kon Van Zantvoort de 2-5 tegen de touwen schuiven. De lokale wederopstanding bleef echter uit. Ceulemans draaide een vrije trap tegen de touwen (2-6) en op aangeven van Vandamme kon Ngongo de 2-7-eindcijfers vastleggen. Op naar volgende week in de hoop dat we de rode lantaarn in Visé kunnen laten.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, De Kuyffer, Somers, Lemaire; Ristovic, Nzila, Nöstlinger; El Madani, Tshimanga, Van Zantvoort.
Tienen: Bizimana, De Vos, Meeus, Bergiers, Jochmans; Singh; Ngongo, Ceulemans, Yagan; Claes, Naudts.
Doelpunten: 6′ Bergiers 1-0 (own), 10′ De Kuyffers 1-1 (own), 14′ Yagan 1-2, 44′ Naudts 1-3, 58′ Naudts 1-4, 60′ Yagan 1-5, 63′ Van Zantvoort 2-5, 73′ Ceulemans 2-6, 80′ Ngongo 2-7.
Geel: 12′ Nzila, 40′ Joossens, 42′ De Vos, 72′ Kesteleyn.