Thes Sport – Cappellen FC 5-0

De 300ste wedstrijd van Robbe Kil was er geen waar hij veel goede herinneringen aan zal overhouden. Nochtans was er tot minuut 44 geen vuiltje aan de lucht. Enkele cruciale fases deden de wedstrijd toen echter in een beslissende plooi vallen, waarna Cappellen FC in de tweede periode alle weerbaarheid liet varen en zich als makke lammetjes naar de slachtbank deed voeren. Hoogtepunt uit de tweede helft was de invalbeurt van Jonas Van Kerckhoven die na maanden blessureleed zijn wederoptreden maakte.

Cappellen FC dwong al vroeg in de wedstrijd twee hoekschoppen af. De tweede werd door Somers aan de eerste paal verlengd. De volley van De Kuyffer die volgde werd door Roekaerts knap onschadelijk gemaakt. Niet veel later botsten De Kuyffer en Marnick Vermijl hard met de hoofden tegen elkaar. Beiden probeerden het nog even, maar moesten voor het half uur de strijd staken. De botsing deed de wedstrijd geen deugd, want kansen waren er nauwelijk te bespeuren tot de slotfase. Na een vrije trap van Voca kopte Hulsmans net naast. En toen volgden enkele fases die de wedstrijd een definitieve wending gaven. Eerst toonde ref Verbeke zich wel heel vergevingsgezind door de ingevallen Mele tot tweemaal toe een tweede gele kaart te besparen. Vervolgens kopte Somers eerst op de lat, waarna de rebound van Tshimanga werd binnen gekopt. De treffer werd echter afgekeurd wegens buitenspel; een duidelijke misser zo blijkt uit de beelden. Niet voor het eerst dit seizoen een onterecht afgekeurd doelpunt op een cruciaal moment. En in plaats van 0-1 werd het zelfs 1-0. Na een scherpe counter bracht Keulen voor doen; Swinnen gaf Joossens geen kans:  1-0 bij de rust.

Na de pauze kregen we een heel ander wedstrijdbeeld. Waar geel-rood voor de pauze eigenlijk de betere ploeg was, werd het na de koffie onder de voet gelopen. Laurens Vermijl mocht te makkelijk de achterlijn halen; de bij de rust ingevallen Symons kon niet missen: 2-0. Joossens moest niet veel later met een knappe voetreflex Vermijl van een derde treffer houden. Jeunen probeerde het tweemaal van afstand; even vaak ging de bal over doel. Inmiddels hoopte Wesley Geuens met een drievoudige wissel de bakens te verzetten, maar Thes had alles onder controle. En ook wel het geluk aan haar zijde. Een mislukt schot van Vanaken belandde bij Verhaeren die de 3-0 binnen trapte. Amper afgetrapt zag Jeunen dat Joossens ver uit zijn doel stond. De doelman probeerde het onheil nog te voorkomen, maar de lob vanop eigen helft was perfect: 4-0. De heroptredende Van Kerckhoven probeerde de eer nog te redden; het schot ging echter over. In de slotfase stak Symons met zijn tweede van de avond het mes nog wat dieper in de wonde.

Thes Sport: Roekaerts; Hulsmans, Vanaken, M. Vermijl (16′ Mele; 46′ Symons), Keulen; Swinnen, Kerckhofs; Voca, Jeunen (84′ De Wit), L. Vermijl (78′ Van Elsen); Vanhaeren (84′ Van Genechten).
Cappellen FC: Joossens; De Kuyffer (27′ Cranshoff), Somers, Ristovic (63′ Van Kerckhoven); Kesteleyn (46′ Diawara), Kil, Nöstlinger, Van Zantvoort, Lemaire; Tshimanga (63′ Lemoine), El Madani (63′ Nzila).
Doelpunten: 45+2′ Swinnen 1-0, 52′ Symons 2-0, 78′ Verhaeren 3-0, 79′ Jeunen 4-0, 88′ Symons 5-0.
Geel: 40′ Mele, 51′ Lemaire, 73′ Van Zantvoort.