Cappellen FC – Young Reds 0-1

Voor de achtste keer dit seizoen verloor Cappellen FC met 0-1. Ditmaal was het Young Reds dat net als in de heenronde genoeg had aan één doelpunt om drie punten op zak te steken. En het moet gezegd worden: geel-rood heeft de kansen gehad om zelf als eerste te scoren. Net als tegen RAAL La Louvière enkele weken geleden viel het doelpunt overigens in de slotminuten.

De wedstrijd kwam bijzonder traag op gang. Of het aangename lenteweer daar voor iets tussenzat, zullen we helaas nooit weten. Wel moesten we ruim twintig minuten wachten op doelgevaar. Godelaine stuitte op Joossens en Kesteleyn kon verder onheil voorkomen. Aan de overzijde ging een poging van Kil ver naast. De beste aanval van Cappellen kwam er net voorbij het half uur. Kesteleyn brak uit op rechts en vond Tshimanga aan de overzijde. Die kwam even naar binnen en haalde dan hard uit. De bal ging maar net naast. Ook Nzila probeerde het nog even maar, maar mikte te hoog.

Na de rust zorgden de bezoekers meteen voor gevaar. Smits; zoon van ex-RCFC’er Bjorn, ging door op links; Joossens redde met de voet. Aan de overzijde kopte Ristovic een hoekschop van Tshimanga over. Na een goede aanval met Kesteleyn bracht Van Zantvoort voor doel. El Madani kraakte zijn schot en Devalckeneer bracht dan ook makkelijk redding. Niet veel later kon Van Zantvoort trappen; het schot was te centraal gericht. Na een vrije trap van Kil kon Somers koppen, maar Devalckeneer kon redden. Cappellen bleef de meest dreigende ploeg; doelpunten bleven echter uit. Lemaire trapte naast en Lemoine over. Op een prima voorzet van Van Zantvoort kwamen Ristovic en El Madani net te kort. Een minuutje later kon El Madani zich doorzetten, maar Devalckeneer stond weer op de juiste plaats. In de slotfase kwamen de bezoekers eindelijk opzetten en kreeg geel-rood het deksel op de neus. Eerst kopte Vanhees een voorzet van Udoh voorlangs. Maar in minuut 88 viel het doelpunt wel. Na een balverovering kon Vanhees uitbreken op rechts; Udoh kon het leer eenvoudig tegen de touwen duwen: 0-1. Geel-rood kon nog één keer reageren. De poging van Nöstlinger ging echter naast.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Nöstlinger, Somers, Lemaire; Ristovic (86′ De Kuyffer), Kil; El Madani (86′ Minnebach), Nzila (46′ Lemoine), Tshimanga (70′ De Schutter); Van Zantvoort.
Young Reds: Devalckeneer; Tuypens, Wyns(84′ Delaporte), Amal, Gillot (46′ Amadou); Valencia (84′ Pham), Courtens, Smits, Udoh; Vandeplas (46′ Degallaix), Godelaine (69′ Vanhees).
Doelpunt: 88′ Udoh 0-1.