K.SK. Heist – Cappellen FC 2-3

Met een knappe zege bij de zesde in de stand heeft Cappellen FC een eind gemaakt aan een reeks van elf wedstrijden zonder overwinning. Geel-rood toonde zich efficiënter dan Heist en via Tshimanga en Kil tot tweemaal toe een achterstand op. In het slot kroonde Tshimanga zich met zijn tweede van de avond tot matchwinnaar.

De wedstrijd begon met balbezit voor de Heistenaars die echter niet verder kwame dan een schuiver van Colman die geen problemen opleverde voor Joossens. Aan de overzijde kon een kopballetje van Ristovic Van Aerschot dan weer onvoldoende verontrusten. Ondertussen was Somers al geblesseerd gewisseld. Halfweg de eerste periode kwam Heist toch aan stevige kans. Augustynen kopte krachtig naar doel, maar Joossens kon de bal met een kattensprong uit de benedenhoek ranselen. Aan de overzijde ging Diawara aan de wandel. Zijn schot werd door een lokale hand beroerd, maar de ref wuifde het appel voor een strafschop weg. Net voorbij het half uur kwam de thuisploeg op voorsprong. Troonbeeckx ging op rechts aan de haal en bereikte Colman. Die bracht laag voor waar Troonbeeckx inmiddels was verschenen en de openingstreffer voorbij Joossens joeg: 1-0. Cappellen FC bleef echter niet bij de pakken zitten. Van Zantvoort vond Tshimanga op links. Die kwam naar binnen; kapte tweemaal zijn bewaker uit en trapte het leer in de korte hoek binnen: 1-1.

Vroeg in de tweede helft kon de thuisploeg opnieuw juichen. Carrasco; de broer van; had goed naar Tshimanga gekeken. Ook hij sneed vanop links naar binnen en wist de netten te vinden: 2-1. De vreugde bij de thuisploeg was echter van korte duur. Diawara zette zich door en speelde Kil aan. Die trapte vanop de zestien de bal via de paal binnen: 2-2. Beide ploegen wilden winnen en het was best aangename wedstrijd om volgen. Lemaire en Lemoine zetten op de linkerflank een goede aanval op. De kopbal van Van Zantvoort was te centraal om Van Aerschot te kloppen. Aan de overzijde probeerde Sabhaoui Troonbeeckx te bereiken, maar Geudens kwam ultiem tussen met een excellente tackle. Niet veel later vond Carrasco Colman. Die kon uithalen, maar het schot bleef onder Joossens steken. Aan de overzijde speelde Kil een hoekschop tot bij de vrijlopende Tshimanga die het leer in de bovenhoek knalde: 2-3. Heist trok alle resgisters open. Peers knalde vanop 25 meter op de paal en Lemti mikte naast. In de toegevoegde tijd trapte Colman op Joossens waarna Abaz de beslissende treffer op Van Aerschot mikte. Cappellen FC trok de zege echter over de streep en kan dit resultaat nu gebruiken om de komende weken op verder te bouwen.

Heist: Van Aerschot; Lemti (89′ Van Hout), Vande Cauter, Peers, Nys (75′ Lemmens); Augustynen, Sabhaoui; Troonbeeckx (89′ Hannach), Goossens (66′ Benhamou), Carrasco (75′ El Attabi); Colman.
Cappellen FC: Joossens; De Kuyffer, Ristovic, Somers (13′ Geudens); Diawara (71′ Da Silva), Nzila, Kil, Lemaire, Van Zantvoort; Lemoine, Tshimanga (86′ Abaz).
Doelpunten: 33′ Troonbeeckx 1-0, 39′ Tshimanga 1-1, 53′ Carrasco 2-1, 54′ Kil 2-2, 79′ Tshimanga 2-3.
Geel: 35′ Ristovic, 45′ Tshimanga, 54′ De Kuyffer, 59′ Colman, 74′ Nys, 90+4′ Lemoine, 90+4′ Lemmens.