Cappellen FC – KSC Lokeren-Temse 0-1

Cappellen FC is er niet in geslaagd om te stunten tegen leider Lokeren-Temse. Nochtans was geel-rood er heel dichtbij, maar de gelijkmaker van Tshimanga werd kort voor affluiten onterecht afgekeurd op aangeven van een overijverige assistent-scheidsrechter Theuwissen. Door diens beslissing bleek het doelpunt van Braem halfweg de eerste periode genoeg voor de bezoekers om de drie punten huiswaarts te nemen.

De bezoekers namen logischerwijze de partij in handen. Braem haalde de achterlijn; Cassaert trapte vanop de zestien recht op Joossens. Op het kwartier zette Brachet zich door tot in de grote rechthoek. Hij bereikte Braem die uithaalde; Joossens redde met de voet. Na een voorzet van Vermeiren devieerde Braem de bal via een verdediger tegen de paal. Cappellen probeerde wel, maar kwam moeilijk tot kansen. Halfweg de eerste helft kwam Lokeren-Temse verdiend op voorsprong. Lambo bracht de bal vanop links voor doel; Bram knikte van dichtbij raak: 0-1. Na die treffer kwam Cappellen beter in de wedstrijd. Kesteleyn zette zich goed door, maar het leer werd ontzet voor Tshimanga gevaarlijk kon worden. In de herneming trapte Lemoine naast. En in de toegevoegde tijd van de eerste periode kon Nöstlinger een voorzet van Van Zantvoort afleggen tot bij Lemoine. Die haalde opnieuw uit, maar mikte ditmaal over.

Na de koffie zorgden de bezoekers snel voor gevaar. Joossens kende eerst weinig problemen met een schot van Brachet, maar was even later opgelucht toen Lambo op aangeven van Janssen naast trapte. Ook nu kwam Cappellen beter in de wedstrijd. Lemoine trapte op Merckx. Even later lepelde Kil de bal tot bij Van Zantvoort. Die moest even wachten op het leer waarna hij in het zijnet trapte. Na een voorzet van Kil trapte Tshimanga wild over. De bezoekers hadden het lastig, maar kregen iets meer ademruimte na de tweede gele kaart voor Nöstlinger waardoor Cappellen met tien verder moest. Geel-rood nam risico’s en Lokeren-Temse kreeg mogelijkheden op de tegenaanval. Invaller Van Moerzeke kopte en trapte twee kansen naast. Aan de overzijde devieerde Tshimanga een lange bal van Kil, maar Merckx bracht redding. Aan de overzijde trapte Van Moerzeker van dichtbij op Joossens. In minuut 88 leek de gelijkmaker dan een feit. Njengo werd afgevlagd, maar nam niet deel aan het spel; Tshimanga trapte binnen, maar zag zijn doelpunt dus afgekeurd worden. De poppen gingen aan het dansen, maar de 0-1 bleef wel op het bord. Een harde pil om kraken voor een verdienstelijk Cappellen dat helaas met lege handen achter bleef.

Cappellen FC: Joossens; Nöstlinger, Ristovic, Somers; Kesteleyn (48′ Achten), Kil, Nzila, Diawara; Lemoine (64′ Njengo), Van Zantvoort; Tshimanga.
Lokeren-Temse: Merckx; El Banouhi, Cassaert, Kompany, Brachet; Reuten (81′ Maes), Tshimanga, Janssen, Lambo (90+2′ Ouro-Sami); Braem (70′ Van Moerzeke) en Vermeiren (70′ Van Aerschot).
Doelpunt: 21′ Braem 0-1.
Geel:  45′ Nöstlinger, 70′ Van Borm (T1), 86′ Janssen, 87′ Maes, 88′ Somers, 90+3′ Achten.
Rood: 70′ Nöstlinger (tweemaal geel), 88′ Geuens (T2)