Cappellen FC – K. Sint-Eloois-Winkel Sport 0-1

Cappellen FC is er niet in geslaagd om haar eerste wedstrijd van 2024 te winnen. Nochtans speelde geel-rood een goede wedstrijd en verdiende het vandaag absoluut niet om als verliezer van het terrein te verliezen. Sint-Eloois-Winkel scoorde echter uit haar enige schot tussen de palen, waarna de West-Vlaamse zich tot boeman van de Kapelse aanvallers opwierp.

De wedstrijd startte zeer gesloten. De bezoekers toonden aanvankelijk het meeste initiatief, maar echte kansen leverde dat niet op. Pas na twintig minuten was er doelgevaar te noteren. Na een hoekschop van Sula trapte Debouver echter over. Cappellen kwam beter in de wedstrijd. De bezoekers kregen een hoekschop van Kil niet weg. Nöstlinger  bracht opnieuw voor, maar Kudimbana maakte de kopbal van Somers onschadelijk. Maar na lokaal balverlies konden de bezoekers snel omschakelen. Beyens legde diep tot bij Sula. Die zag zijn schot afwijken, maar het leer caprioleerde voorbij Joossens in doel: 0-1.

Na de rust kon geel-rood meteen dreigen. Het vluchtschot van Kesteleyn ging echter over. Op het uur kwam Cappellen heel dicht bij de gelijkmaker. Na een hoekschop van Kil kon Lemoine uithalen, maar Kudimbana hield met een knappe voetveeg de 0-1 op het bord. Een vrije trap van Kil belandde recht in de grijparmen van Kudimbana. Geel-rood zocht nadrukkelijk de gelijkmaker. Lemoine vond de ingevallen Tshimanga, maar die werd tegen de vlakte gewerkt. Ref Vanboven vond het echter geen strafschop waard. Njengo kon in dezelfde fase nog uithalen, maar de bal strandde op de dwarsligger. Kil brecht een vrije trap voor doel; maar de kopbal van Somers ging naast. Geel-rood verdiende veel meer, maar kwam niet aan de gelijkmaker toe. De stand wijzigde dus niet en Winkel Sport nam de punten mee huiswaarts.

Cappellen FC: Joossens; Nöstlinger, Ristovic (60′ Njengo), Somers; Kesteleyn, Nzila, Kil, Lemaire; Lemoine, Van Zantvoort (75′ El Madani), Abaz (60′ Tshimanga).
Sint-Eloois-Winkel Sport: Kudimbana; De Schepper, Dauchy, Libbrecht (58′ Van Marcke), Verhooghe; Clyncke, Bendianishvili, Sula, Beyens; Debouver (85′ Voskanian), Perbet.
Doelpunt: 31′ Sula 0-1.
Geel: 33′ Libbrecht, 90+4′ Lemaire.