R. Olympic Club Charleroi – Cappellen FC 2-2

In het nostalgische Stade De La Neuville pakte Cappellen FC zaterdagavond een verdiend punt bij de nummer vijf in de stand. Twee strafschoppen van Robbe Kil, eentje heel vroeg en eentje heel laat in de wedstrijd zorgden voor heel wat frustraties bij de thuisploeg. De wedstrijd lag zelfs vijf minuten stil wegens wangedrag bij de lokale supporters. Maar laat ons vooral focussen op de goede prestatie van de troepen van Yves Van Borm.

Met Van Zantvoort, Njengo, Kesteleyn en Ristovic maakten vier nieuwe namen hun opwachting in de basiself van Van Borm. En één van hen trok meteen de aandacht naar zich toe. Njengo drong al in de tweede minuut door in de lokale zestien, maar werd daar tegen de vlakte gewerkt. Kil zette zich achter de bal. Doelman Moriconi zat er nog even bij, maar de vroege 0-1 was wel een feit. Olympic reageerde via een vrije trap van Paulet die bleef hangen. In de kluts stuitten Kamara en Banzuzi op Joossens. Cappellen had haar zaakjes goed onder controle en kon geregeld gevaarlijk uitbreken. Echter verliep het zone van de waarheid vaak te onzorgvuldig. Verbist zette een ren van 50 meter op, maar stuitte uiteindelijk op Moriconi. Op de tegenaanval kon Medfai uithalen. Joossens redde met de voet. De thuisploeg dreide vooral via stilstaande fases en een hoekschop in de toegevoegde tijd van de eerste helft leverde uiteindelijk de gelijkmaker op. Ndedi duwde een hoekschop van Paulet tegen de touwen: 1-1 bij de koffie.

In de tweede helft hielden beide ploegen elkaar perfect in evenwicht waardoor de doelmannen nauwelijks werk op te knappen hadden. Pas tien minuten voor affluiten was er enige opwinding. Na een snelle inworp van Van Zantvoort kon Lemoine Tshimanga vrijspelen, maar die kraakte zijn schot. Aan de overzijde trapte Hassaini naast. Toen Pompé doorheen de defensie werd geloodst, vloerde hij Joossens en leek zo Olympic de zege te gaan bezorgen. Het feestje was echter van korte duur. Geen twee minuten later haalde Banzuzi Tshimanga onderuit en ging de bal opnieuw op de stip. Kil zette deze nieuwe beurt beter om dan de eerste en bezorgde geel-rood een verdiend punt.

Olympic Charleroi: Moriconi; Kouri, Ndedi, Banzuzi, Mendy; Ghesquiere (90+3′ Cottet), Paulet; Walbrecq, Medfai (70′ Pompé), Hassaini; Kamara (46′ Vanderbecq).
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Nöstlinger, Ristovic, Somers, Lemaire; Verbist, Kil; Lemoine, Van Zantvoort (90+5′ El Madani), Njengo (27′ Tshimanga).
Doelpunten: 3′ Kil 0-1 (strafschop), 45+2′ Ndedi 1-1, 83′ Pompé 2-1, 85′ Kil 2-2 (strafschop).
Geel: 21′ Ristovic, 41′ Mendy, 42′ Paulet, 75′ Nöstlinger, 85′ Banzuzi, 90+6′ Kouri.