Cappellen FC – R. Knokke FC 2-2

Na een wedstrijd waarin beide ploegen één speelhelft voor hun rekening namen, is een gelijke eindstand logisch te noemen. Al zullen beide ploegen hun redenen hebben om achteraf te zeggen: “Hier zat meer in”. Geel-rood leidde bij de rust na treffers van Van Zantvoort en Tshimanga. Na de koffie nam Knokke duidelijk de wedstrijd in handen. Schoonbaert en Naessens brachten de bezoekers langszij.

Zonder Ristovic, De Kuyffer, Somers en Kesteleyn was het achterin puzzelen voor Yves Van Borm. De jonge Cranshoff pakte zijn eerste minuten in het hart van de defensie. Geel-rood nam de wedstrijd snel in handen. Een vrije trap van Kil bleef hangen. Van Zantvoort trapte vanuit de draai op Goblet. Even later ging de bezoekende doelman goed plat op een schot van Nzila. Een minuut later kon Kil zich op links doorzetten. Tshimanga kwam al glijdend een teenlengte te kort om binnen te duwen. Pas halfweg de eerste periode kwamen de bezoekers opzetten. Joossens bokste een gevaarlijke hoekschop van Prudhomme weg. Cappellen bleef de wedstrijd domineren, maar het kon pas in de slotfase van de eerste periode opnieuw voor gevaar zorgen. Van Zantvoort trapte een hoekschop van Kil in eerste instantie nog op een verdedigend been, maar in de rebound trilden de netten wel: 1-0. De reactie van Knokke volgde snel, maar de knal van Prudhomme strandde op de lat. Geel-rood wilde nog een tweede treffer voor de rust. Van Zantvoort legde af tot bij Nzila die voor een tweede keer Goblet op zijn weg vond. De bezoekende doelman moest zich echter nog voor de rust een tweede keer gewonnen geven. Diawara haalde de achterlijn en met Kil als tussenstation kon Tshimanga aan de tweede paal de 2-0 binnen duwen.

Met een drievoudige wissel en een aangepast spelsysteem waren de intenties van de bezoekers al snel duidelijk. Bij een vrije trap van Bailly kopte Naessens op Joossens. De bezoekers hadden de wedstrijd nu duidelijk in handen en geel-rood moest achteruit. De sterk ingevallen Hebbelinck zette zich door op rechts. Joossens redde de poging van Mbye in hoekschop. Die leverde de aansluitingstreffer op. Schoonbaert reageerde het meest alert om binnen te duwen: 2-1. Cappellen zat in een houdgreep. Niet veel later zette Naessens een dubbelpass op met Prudhomme waarna de ex-spits van onder andere Antwerp en KV Mechelen de gelijkmaker binnen duwde: 2-2. Knokke wilde meer. Pierre haalde de achterlijn, maar trapte in het zijnet. Eén keer kwam Cappellen nog eens opzetten. Het schot van Van Zantvoort was echter te zwak om Goblet te verontrusten.

Cappellen FC: Joossens; Nöstlinger, Geudens, Cranshoff; Diawara, Nzila, Kil, Van Zantvoort, Lemaire (73′ Da Silva); Lemoine (25′ El Madani), Tshimanga.
Knokke: Goblet; De Poorter (46′ Vervaque), Schoonbaert, Vanraefelghem; Mfumu (46′ Hebbelinck), Pierre, Bailly, Buysse (72′ Addo); Prudhomme (90′ Aelterman), Naessens, Jalloh (46′ Mbiye).
Doelpunten: 39′ Van Zantvoort 1-0, 45′ Tshimanga 2-0, 68′ Schoonbaert, 73′ Naessens 2-2.
Geel: 12′ Tshimanga, 12′ Diawara, 54′ Lemaire, 56′ Schoonbaert, 62′ Geudens, 72′ Cranshoff, 74′ Pierre, 83′ Vanraefelghem, 87′ Prudhomme, 88′ Nzila. (73′