Hoogstraten VV – Cappellen FC 1-0

Cappellen FC is er niet geslaagd om punten te pakken op het terrein van Hoogstraten; de nummer drie uit het klassement. Na een moeilijke eerste helft was Cappellen blij dat het nog 0-0 stond. Na de koffie herstelde geel-rood het evenwicht. Net toen de wedstrijd helemaal leek dood te bloeden, scoorde invaller Cinti bij zijn eerste balcontact.

Door de afwezigheid van de geschorsten Lemaire en Diawara pakten Antonio en Da Silva hun eerste basisplaatsen van het seizoen. Geel-rood startte scherp, maar de thuisploeg trok al snel het initiatief naar zich toe. De bedrijvige Struyf betrok Mbaye in de actie, maar Joossens zat er goed tussen. De hoekschop die volgde, werd naast getrapt. Hoogstraten probeerde tussen de linies de vrije speler te vinden. Van Dooren stak binnendoor tot bij Verheyen. Nöstlinger en Geudens konden Fall het scoren beletten. Geel-rood moest de wet van de sterkste ondergaan en ook op stilstaande fases was de thuisploeg dreigend. Na een hoekschopt van Tilburgs trapte Struyf naast en Joossens moest redding brengen op een schot van Meeuwis. Ook bij een vrije trap van Tilburgs was het alle hens aan dek. Ristovic kon voor de neus van Van Dooren in hoekschop werken. En Cappellen? Eén keer kwam het in de buurt van Kustermans. Het schot van Tshimanga werd geblokt.

Na de koffie had Cappellen veel meer controle. Al snel kon Tshimanga zich doorzetten op rechts. De voorzet werd door Van Dooren met de hand beroerd, maar de Nederlandse ref wuifde het protest weg. Aan de overzijde kon Mbaye op doel af, maar hij trapte op Joossens; ook al stond Struyf helemaal vrij. Ruim twintig minuten was de wedstrijd dan in evenwicht. Geel-rood had haar organisatie op orde en leek op weg naar een punt. Bij het ingaan van het slotkwartier bleef de bal voor de Kapelse zestien hangen waarna de pas ingevallen Cinti het leer in de linkerbovenhoek deponeerde: 1-0. Niet veel later kregeg de thuisploeg een grote kans op een tweede treffer. Joossens redde de poging van Fall met de voet. In het slot probeerde Cappellen het nog wel, maar echte kansen kreeg het niet.

Hoogstraten: Kustermans; Verheyen, Van Dooren, Meeuwis, Van De Vel; Budts (74′ Cinti), Havermans, Tilburgs, Fall (86′ Groeneveld); Struyf, Mbaye (74′ Emmen).
Cappellen FC:
 Joossens; Nöstlinger, Geudens, Ristovic; Antonio (70′ Cranshoff), Nzila (84′ De Schutter), Kil, Van Zantvoort (88′ El Madani), Da Silva; Tshimanga, Lemoine.
Doelpunt: ‘ Cinti 1-0.
Geel: 10′ Ristovic, 35′ Havermans, 45′ Fall, 58′ Van Zantvoort, 63′ Van Dooren, 76, Joossens, 79′ Nzila, 84′ Cinti, 90+2′ Cranshoff.