Vosselaar – Cappellen FC 1-1

Vosselaar en Cappellen hielden elkaar op een moeilijk bespeelbare grasmat in evenwicht: 1-1. Voor de pauze onderscheiden beide doelmannen zich. Joossens pakte een strafschop en collega Blondeel had enkele knappe reddingen in huis. Deckers veegde de openingstreffer van Hannes uit. Na de rust viel er veel minder te beleven, waardoor de score niet meer wijzigde.

Bart De Roover koos voor dezelfde elf namen die vorig weekend Hasselt klopten. Vosselaar kreeg al snel een unieke kans om op voorsprong te klimmen. Na een duel tussen Volant en Segers ging de bal op de stip. Joossens kon echter de elfmeter makkelijk keren. Op een gevaarlijk indraaiende vrije trap van Vaes moest Joossens zich opnieuw onderscheiden. Na twintig minuten kwam Cappellen ook de neus aan het venster steken. Na een voorzet van Cornelissen kopte Kil goed op doel, maar Blondeel redde knap. Toch was het de thuisploeg die op voorsprong klom. Segers legde terug vanop de achterlijn en Hannes trapte de 1-0 op het bord. Cappellen reageerde via een schot van Kil dat door een verraderlijke stuit bijna Blondeel verraste. Niet veel later ontsnapte Cappellen aan de 2-0. Van De Vreede kopte op de lat en Geuens mikte vervolgens op de eigen doelpaal. Cappellen groeide in de wedstrijd. Een vrije trap van Kil kon Blondeel niet verontrusten, maar de doelman moest even later wel alles uit de kast halen om een kopbal van Deckers te keren. Het bleek echter uitstel van executie. De daaropvolgende hoekschop van Faria Da Silva werd door Deckers wel onhoudbaar tegen de netten gekopt: 1-1. En Cappellen ging nog voor de rust op zoek naar de voorsprong. Een lang uitgesponnen één-twee tussen Mathyssen en Faria Da Silva werd door die laatste op doel getrapt. Blondeel had echter nog een beenveeg in huis. In de toegevoegde tijd van de eerste periode belandde een vrije trap van Faria Da Silva op de bovenkant van de lat.

Na de rust opende Vosselaar de debatten met enkele halve  pogingen van Segers en Vaes. Ook een poging van Kil was niet overtuigend genoeg. Het spektakelniveau daalde zorgwekkend. Wel had Joossens nog een goede redding in huis op een volley van Vaes. Eén keer ontsnapte Cappellen nog aan een achterstand toen Segers net niet bij een voorzet van Hannes kon. In het laatste kwart van de wedstrijd leken beide ploegen tevreden met een punt waardoor de doelmannen niet meer aan het werk werden gezet.

Vosselaar: Blondeel; Dierckx, Defossez, Nijs, Hannes; Verheyen (78′ Jannes), Havermans, Machielsen (88′ Thys), Vaes, Van De Vreede; Segers.
Cappellen: Joossens; De Beukelaer (46′ , Volant, Geuens, Deckers; Floren; Cornelissen (83′ Willemsen), Kil, De Vriese; Mathyssen (75′ Destoop) en Faria Da Silva.
Doelpunten: 25′ Hannes 1-0, 43′ Deckers 1-1.
Geel: 31′ De Beukelaer, 38′ De Vriese, 41′ Verheyen, 77′ Blondeel.