Thes Sport – Cappellen FC 2-1

Onder het toeziend oog van Jong Gent-coach Arnar Vidarsson maakten Thes Sport en Cappellen FC er een bijzonder aantrekkelijke oefenpot van. Zeker in de eerste helft zat er veel tempo, duelkracht en intensiteit in de wedstrijd.

Thes Sport startte het best aan de partij; al had Cappellen na nauwelijks twee minuten altijd op voorsprong moeten gaan. Abas stuitte echter op Herbots. Aan de overzijde kopte Symons; u kent hem ongetwijfeld nog; naast. Na een mistasten achterin profiteerde Mehanovic om Thes Sport op voorsprong te plaatsen. Symons trapte even later naast. Cappellen kwam beter in de wedstrijd. Een vrije trap van Kil ging aan iedereen voorbije en verraste zo Herbots: 1-1. Na een snelle combinatie via Verbist en El Madani kwam Tshimanga in schietpositie. De bal ging naast. Ook Thes Sport bleef aan kansen komen, maar Truyens trapte onbesuisd over. Geel-rood kwam steeds vaker onder de lokale druk uit en was zeer gevaarlijk in de omschakeling. Tshimanga stuitte op Herbots en El Madani zag zijn schot afgeblokt worden. Net voor de rust lanceerde El Madani Tshimanga nog eens. Hij trapte echter naast.

Na de rust was er minder gevaar. Naqqadi trapte over en na een kaats va Nöstlinger mikte El Madani op de lokale doelman. Twintig minuten voor affluiten was het toch raak voor de thuisploeg. Een snelle pass van Symons bracht Jeunen in schietpositie en die verschalkte Joossens. Diezelfde Jeunen kon nog eens uithalen, maar toen was Joossens hem de baas. In het slot appelleerde Cappellen nog vergeefs om een strafschop toen Hulsmans duidelijk een voorzet van El Madani met de hand beroerde.

Donderdagavond speelt geel-rood nog bij Kalmthout. Zondag volgt de bekerwedstrijd tegen Verviers.

Thes Sport: Herbots; Hulsmans, Vanaken, Vermijl, Keulen; Naqqadi (61′ Jeunen), Swinnen, Truyers (87′ Mele), Vermijl; Mehanovic, Symons.
Cappellen FC: Joossens; Antonio (46′ Somers), De Kuyffer, Ristovic (61′ Deckers), Diawara (61′ Kesteleyn); Kil, Nzila, El Madani, Verbist (46′ Nöstlinger); Tshimanga (61′ Littel), Abaz (61′ Van Zantvoort).
Doelpunten: 8′ Mehanovic 1-0, 16′ Kil 1-1, 69′ Jeunen 2-1.