Spouwen Mopertingen – Cappellen FC 0-3

Cappellen FC haalde het zondag met sprekende cijfers bij Spouwen Mopertingen. In moeilijke omstandigheden was het nochtans geen eenvoudige wedstrijd voor de troepen van Bart De Roover. Doelpunten van Robbe Kil, Rick Mulder en Andreas Destoop bezorgden geel-rood uiteindelijk een gedeelde derde plaats in het klassement.

Cappellen koos bewust om in de eerste helft tegen de wind in te spelen. De wind die de wedstrijd stevig beïnvloedde, want veelvuldig koos de bal niet voor de eenvoudigste weg. Cappellen dreigde al snel, maar Mulder kopte een hoekschop van Faria Da Silva over. Aan de overzijde haalde La Mantia uit. De bal vloog over. Op het kwartier ging het leer op de stip. Vardic duwde Walen De Keyser onder de bal uit en Robbe Kil mocht vanop elf meter de score openen; 0-1. De thuisploeg reageerde meteen via een vrije trap van Michiels die vanop 30 meter staalhard tegen de lat trapte. Even later mikte Boiten over en pakte Joossens een schot van Hawbir. Cappellen kende een moeilijk kwartier met veel onzorgvuldigheden. Toch kon het op slag van rusten nog eens dreigen. Robbe Kil kraakte echter zijn schot op aangeven van Willemsen.

Vroeg in de tweede helft mocht Faria Da Silva alleen op doel af, maar Grootaers hield hem van de 0-2. Niet veel later kwam Mulder centimeters te kort om een lage voorzet van Faria Da Silva tegen de touwen te schuiven. Cappellen kreeg duidelijk de betere kansen. Robbe Kil haalde met links uit, maar zag zijn schot op de lat belanden. Het tweede doelpunt viel even later toch. Faria Da Silva lanceerde Mulder op het juiste moment. De Nederlander omspeelde Grootaers en schoof de 0-2 tegen de touwen. Spouwen Mopertingen moest nog meer komen, maar Cappellen kon de Limburgers makkelijk opvangen. Grootaers moest zich zelfs reppen om een plaatsbal van de ingevallen Destoop uit de hoek te halen. Aan de overzijde kwam Spouwen Mopertingen één keer dicht bij de aansluitingstreffer, maar Boiten kopte van dichtbij pal op Joossens. Na de tweede gele kaart voor Hawbir moest de thuisploeg het slot met tien volmaken. Grootaers redde nog een kopbal van Robbe Kil, maar in de slotseconden kon Destoop op aangeven van Floren de 0-3-eindcijfers op het bord zetten.

Spouwen Mopertingen: Grootaers; Bouhriss, Vardic, Michiels (60′ Diallo), Hawbir; Body, Haenen, Aerts, Ernens; Boiten en La Mantia.
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; R. Kil, De Vriese; Willemsen (60′ Willemsen), Mulder (89′ Mitrovic), Faria Da Silva; Walen De Keyser (85′ Floren).
Doelpunten: 15′ R. Kil 0-1 (strafschop), 60′ Mulder 0-2, 90′ Destoop 0-3.
Geel: 39′ Hawbir, 43′ Lemaire, 85′ Destoop.
Rood: 81′ Hawbir (tweemaal geel).