Cappellen FC – Hoogstraten VV 2-1

In de slotfase van een duel dat vooral van inzet en duelkracht moest hebben, kon Cappellen FC uiteindelijk de drie punten in eigen huis houden. Via een lucky goal van Mulder kwam Cappellen al vroeg op voorsprong. Hoogstraten vocht zich terug in de wedstrijd en kwam via Van Zantvoort langszij. Willemsen had in de slotfase echter nog ultieme rush in huis om zo De Vriese de winninggoal aan te bieden; 2-1.

Beide ploegen waren elkaar nog aan het aftasten toen Meeuwis de bal op Mulder trapte. De bal caprioleerde voorbij een kansloze Smet in doel: 1-0. Cappellen was in de aanvangsfase de gevaarlijkste ploeg. Robbe Kil kopte een voorzet van Faria Da Silva naast en diezelfde Faria Da Silva trapte even later op Smet. Gaandeweg kwam Hoogstraten beter in de wedstrijd. Een slimme deviatie van Tilburgs zette Sieben Meeusen alleen voor doel, maar hij mikte overhoeks naast. Aan de overzijde moest Smet goed plat op een knal van Robbe Kil. Net voor de rust kreeg Hoogstraten nog een dot van een kans. Lemaire miste zijn interceptie, maar Van Dyck trapte overhaast naast.

Na de rust viel er lange tijd weinig te beleven. Net voor het uur probeer Walen De Keyser het met een vluchtschot, maar Smet pareerde eenvoudig. Na Kapels balverlies viel het doelpunt aan de overzijde. Van Zantvoort trapte vanuit de draai de 1-1 op het bord. De partij werd steviger, maar ref Silvrants had de wedstrijd prima onder controle. Een botsende vrije trap van Seppe Kil kon Smet niet verrassen en aan bezoekende zijde kon Meeus net niet bij een voorzet van Lauryssen. Cappellen kwam na een hoekschop van De Vriese dicht bij een nieuwe voorsprong, maar Smet kon de kopbal van Destoop nog keren. Iedereen leek zich neer te leggen bij 1-1, maar dat was buiten Willemsen gerekend. Na een knappe loopactie en één-twee met Seppe Kil bracht hij de bal laag tot bij De Vriese die Cappellen alsnog naar de zege trapte; 2-1.

Cappellen FC: Joossens; Willemsen, Volant, Geuens, Lemaire; R. Kil, Mulder, De Vriese; S. Kil, Faria Da Silva (74′ Destoop); Walen De Keyser (83′ Floren).
Hoogstraten: Smet; Van Dyck, Van Dooren, Meeuwis, Lauryssen; Hofstede, Swaegers, Tilburgs (39′ Turcan), Meeus; S. Meeusen (54′ Q. Meeusen) en Van Zantvoort.
Doelpunten: 7′ Mulder 1-0, 63′ Van Zantvoort 1-1 en 89′ De Vriese 2-1.