KVC Houtvenne – Cappellen FC 0-5

Cappellen FC heeft met sprekende cijfers de maat genomen van rode lantaarn Houtvenne. Nochtans zag het er in het openingskwartier allerminst naar uit dat het een walk in the park zou worden. Na het laatste eindsignaal was iedereen het erover eens: de score had nog een pak hoger kunnen oplopen. Walen De Keyser en Nöstlinger scoorden uiteindelijk elk tweemaal; Verbist had tussendoor eveneens raak getroffen.

Met Meukens en Nöstlinger in de basis voor de licht geblesseerde Akarom en de geschorste Kil dropte Tom Schipper twee nieuwe namen in zijn basiself. Houtvenne begon met veel druk naar voren in een wedstrijd waarin het mogelijk één van haar laatste troefkaarten kon uitspelen. Veel doelgevaar leverde dat lokale offensief niet op. Targetspits Ngombo kon tweemaal op doel trappen, maar Joossens zag de bal even vaak boven zijn doel belanden. Wat te verwachten was, gebeurde: Houtvenne kon de druk niet aanhouden en Cappellen kwam beter in de wedstrijd. En een eerste kans leverde hier wel meteen een doelpunt op. Een vrije trap van Meukens werd door Walen De Keyser binnen gekopt: 0-1. Niet veel later ging Walen De Keyser op doel af. De spits werd echter tegen de vlakte gewerkt door doelman Huygelberghs. De bal ging op de stip, maar Walen De Keyser mikte in afwezigheid van Kil binnen het bereik van de lokale doelman. Cappellen was evenwel op toerental gekomen. Van Kerckhoven bereikte Walen De Keyser. Meukens kwam net te kort om de lage voorzet in doel te verwerken. Op het half uur soleerde Lemaire door de defensie. het schot met links strandde op de paal. Pas ruim na het half uur kon ook Houtvenne een schot tussen de palen laten optekenen. Joossens kon de bal van Mols echter makkelijk onschadelijk maken. De gevaarlijkste kansen bleven dan ook van de roodhemden komen. Meukens trapte op aangeven van Lemaire net over en Walen De Keyser mikte naast.

Na de koffie zorgde Cappellen al snel opnieuw voor gevaar. Lemaire wandelde andermaal door de lokale defensie, maar hij krulde de bal net voorbij de verste paal. Even later kon Huygelberghs een schot van Walen De Keyser in hoekschop duwen. Houtvenne kon zich uiteraard niet zomaar neerleggen bij de achterstand en begon een nieuw offensief. Net als in de eerste periode leverde dat echter niets concreet op en de storm ging andermaal liggen. Aan de overzijde kon Cappellen haar efficiëntie wel opkrikken. Verbist deed wat Lemaire eerder niet kon: na een knappe solo trapte hij het leer wel voorbij Huygelberghs: 0-2. Het verzet bij de thuisploeg brak compleet en Cappellen diepte de score snel verder uit. Na een actie tussen Van Zantvoort en Walen De Keyser kon Nöstlinger de bal in het hoekje deponeren: 0-3. Amper opnieuw afgetrapt duwde Lemaire de bal tot bij Walen De Keyser die Huygelberghs andermaal vloerde voor 0-4. Houtvenne kon in de tweede periode nog één keer echt in de buurt van Joossens komen. Ngombo haalde de achterlijn en legde terug tot bij Mathei die van dichtbij over knalde. Aan de overzijde redde Huygelberghs een poging van Lemaire en leek Smolders een poging van Volant met de hand te weren, maar de bal ging niet opnieuw op de stip. Inmiddels waren jongeren Van Riel en Geyskens ingevallen. De eerstgenoemde had nog een knappe beweging en assist in huis om Nöstlinger de 0-5-eindstand aan te bieden. Een leuke opsteker voor de troepen van Tom Schipper na drie wedstrijden zonder zege.

Houtvenne: Huygelberghs; Jacobs (46′ Michiels), Smolders, Cannaerts, Leyssens (62′ Wouters); Alves Da Silva, Kocak; Vercauteren (62′ Mathei), Mols (68′ Van Hoogten), Dequevy; Ngombo.
Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens, Ristovic; Lemaire, Verbist (75′ Deckers), Nöstlinger, Van Kerckhoven; Meukens (86′ Geyskens), Van Zantvoort; Walen De Keyser (82′ Van Riel).
Doelpunten: 22′ Walen De Keyser 0-1, 68′ Verbist 0-2, 73′ Nöstlinger 0-3, 75′ Walen De Keyser 0-4, 87′ Nöstlinger 0-5.
Geel: 66′ Michiels.