Cappellen FC – Wijgmaal 1-1

Ook tegen Wijgmaal is Cappellen FC er niet in geslaagd om de volle buit te pakken. Geel-rood had nochtans een groot deel van de wedstrijd veldoverwicht en was halfweg de eerste periode via Kil op voorsprong geklommen. Een afgeweken schot van Alaerts en een aantal gemiste kansen later stond er echter een 1-1-eindstand op het scorebord te blinken.

Wijgmaal stond niet als een geslagen hond aan de aftrap en toonde in de aanvangsminuten zelfs de meeste drang naar voren. Cappellen nam echter snel het initiatief over en ging de wedstrijd in handen nemen. Verbist soleerde door de bezoekende defensie. Het schot met links strandde echter op de vuisten van Vanwelkenhuysen. Na een kwartiertje had de bezoekende doelman minder moeite met een schotje van Walen De Keyser. Halfweg de eerste helft zou de mooist opgezette actie van de wedstrijd tot de 1-0 leiden. Een aanval over 18 stationnetjes eindigde in een breedtepass van Walen De Keyser naar Van Kerckhoven die door Ceusters aangetikt werd in de zestien. Robbe Kil zette Cappellen vanop de stip op voorsprong: 1-0. Wijgmaal reageerde al snel via een scherp indraaiende vrije trap van Mertens. Bambi kopte voorlangs. De thuisploeg had de wedstrijd onder controle, maar vergat de bezoekers tegen het canvas te meppen. Na een lange bal van Kil legde Van Zantvoort af voor Walen De Keyser die zijn schot echter miste.

Ook na de rust leek Cappellen voldoening te nemen met het rustig controleren van de wedstrijd. Geel-rood had wel overwicht, maar in de zone van de waarheid ontbrak het aan de beslissende pass. Kansen waren daardoor schaars. Walen De Keyser kon een voorzet van Van Kerckhoven onvoldoende beroeren om Vanwelkenhuysen te bedreigen. Op het uur trapte Van Zantvoort net naast. Cappellen kreeg het deksel op de neus toen Alaerts eenvoudig 30 meter kon oprukken. Alaerts mocht uithalen; het leer week af op de rug van Nöstlinger en liet Joossens zo kansloos: 1-1. Cappellen ging op zoek naar een nieuwe voorsprong. Van Zantvoort bracht met een subtiel hakje Walen De Keyser in stelling. Het schot werd gepareerd door Vanwelkenhuysen. Niet veel later kwam Walen De Keyser opnieuw voor het bezoekende doel toen Meukens hem aanspeelde. Ditmaal ging het schot van de spits echter naast. In de toegevoegde tijd kwam ook Wijgmaal nog eens de neus aan het venster steken. Joossens kende geen problemen met de schuiver van Masselis. Aan de overzijde sprong het licht nog wel even op rood. Vanwelkenhuysen duwde een botsende vrije trap van Kil naast en Van Zantvoort mikte een voorzet van Meukens in één tijd over. Een gebrek aan efficiëntie zorgde ervoor dat Cappellen zich tevreden moest stellen met een mager 1-1-gelijkspel.

Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens (75′ Vallez), Ristovic; Akarom, Verbist (61′ Nöstlinger), Kil, Van Kerckhoven (86′ Deckers); Lemaire (75′ Meukens), Van Zantvoort; Walen De Keyser.
Wijgmaal: Vanwerlkenhuysen; Ceusters, Goor, Bouhkriss, Masselis; Alaerts, Herroelen; Bambi, Dewaet, Mertens; Okunde (66′ Sabic).
Doelpunten: 24′ Kil 1-0 (strafschop), 66′ Alaerts 1-1
Geel: 24′ Ceusters, 63′ Kil.