Cappellen FC – Eendracht Aalst 2-0

Cappellen FC heeft verdiend de topper tegen Eendracht Aalst gewonnen. In het eerste kwart van de wedstrijden konden de Oost-Vlamingen de schijn nog hoog houden, maar Aalst mocht blij zijn dat bij de rust enkel Walen De Keyser de weg naar doel gevonden had. Ook na de rust was Aalst als eerste gevaarlijk, maar een tweede treffer van Walen De Keyser, die zijn competitietotaal aandikte tot 15, deed het licht uit.

Tom Schipper moest nog voor de aftrap een wissel doorvoeren. Van Zantvoort viel uit tijdens de opwarming, waardoor Akarom toch aan de aftrap verscheen. Aalst startte het scherpst aan de wedstrijd. Na een hoekschop bleef de bal hangen. Mbaye bereikte met een gelukje Dekuyper; Joossens hield met een knappe reflex de nul op het bord. Aan de overzijde bereikte een lange bal van Volant Van Kerckhoven die aflegde tot bij Walen De Keyser. De spits haalde vanop ruim 20 meter uit. De bal maakte een vreemde stuit en verraste zo doelman Lentz: 1-0. Aalst trachtte de bakens te verzetten, maar geraakte niet door de lokale afweer. Doelman Joossens moest enkel af en toe een bal komen plukken. Aan de overzijde was er veel meer gevaar. Nöstlinger zette zich door tot op de achterlijn. De poging van Kil die volgde, strandde op doelman Lentz. Een minuutje later leek Walen De Keyser met een knap hakje de 2-0 te scoren. De vlag van de assistent stopte het feestje abrupt. Na een klasse-aanval via Lemaire en Walen De Keyser moest Lentz zich reppen om Nöstlinger van de verdubbeling te houden. Cappellen verzamelde op een handvol minuten bijna evenveel goede kansen. Walen De Keyser lanceerde ook Lemaire nog eens, maar die trapte iets te snel zodat Lentz andermaal redding kon brengen. Ruststand 1-0; al had 3-0 niet eens overdreven geweest.

Na de rust probeerde de bezoekers de partij opnieuw in handen te nemen. Het eerste gevaar kwam dan ook van de Aalstenaars. Joossens duwde de knal van Verkerken in hoekschop. Die leverde opnieuw gevaar op. Akarom kopte verkeerd. Mbaye zag zijn kopbal door Joossens gered worden. Cappellen was nu wel efficiënter. Een voorzet van Van Kerckhoven werd door Kil perfect terug gelegd tot bij Walen De Keyser die van dichtbij de 2-0 binnen kon duwen. Aalst was niet bij machte om iets terug te doen. Na een lange ren van Walen De Keyser had het schot dat volgde te weinig power om Lentz te verschalken. In het slotkwartier lanceerde Deckers Verbist nog eens. Die omspeelde Lentz, maar plaatste het leer vanuit een scherpe hoek voorlangs. De wedstrijd bloedde rustig door. Cappellen klopt door deze zege op de deur van de top drie.

Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens, Ristovic; Akarom, Verbist, Kil, Van Kerckhoven; Lemaire, Nöstlinger (62′ Deckers); Walen De Keyser (85′ Meukens).
Aalst: Lentz; Geenens, Verkerken, Ryckaert, Wantens; Van Den Eynde, Fabris, Cobos Copado (60′ Panneel), De Coninck; Dekuyper, Mbaye.
Doelpunten: 11′ Walen De Keyser 1-0, 57′ Walen De Keyser 2-0.
Geel: 59′ Volant, 78′ Wantens.