Hoogstraten – Cappellen FC 0-1

Cappellen FC pakte zaterdagavond een verdiende zege bij Hoogstraten en vindt zo aansluiting bij de middenmoot van het klassement. Rick Mulder zorgde voor het enige doelpunt van de wedstrijd. Hoogstraten creëerde wel druk na de 0-1, maar kreeg in de ganse wedstrijd slechts één bal tussen de palen.

Tiago Faria Da Silva werd uiteindelijk toch fit voor de dienst bevonden en verscheen aan de aftrap. Door de afwezigheid van Lemaire werd Floren rechtsachter en kwam Mulder in de ploeg. Cappellen nam de wedstrijd al snel in handen. De Vriese lanceerde op links Faria Da Silva die de bal laag voor doel bracht. Seppe Kil kon te weinig kracht in zijn schot steken. Niet veel later zette Faria Da Silva zich door aan de rechterkant. Walen De Keyser kon net niet bij de voorzet. Aan de overzijde mocht Meeus aanleggen voor een vrije trap vanop een interessante plaats, maar het leer ging over. De beste kans voor Cappellen kwam er na een dik kwartier. Weer was Faria Da Silva de aangever. Robbe Kil kopte echter pal op doelman Smet. Ook Hoogstraten kreeg een grote kans. Van Zantvoort stak de bal binnendoor tot bij Meeus die op de paal mikte. Het laatste kwartier van de eerste helft lag veelvuldig stil. Bij beide partijen liepen de emoties hoog op. Enkel Robbe Kil kon nog eens dreigen, maar zijn voorzet-schot belandde op het dak van het doel.

Na de rust ging Cappellen opnieuw beter voetballen. Robbe Kil opende tot bij Faria Da Silva. Die bracht weer laag voor. Het schot van Seppe Kil was een kluif naar de hand van Smet Aan de overzijde kreeg Swaegers teveel ruimte, maar het schot ging een halve meter over. Op het uur klom Cappellen op voorsprong. Faria Da Silva vond Mulder bij de tweede paal. Smet had geen verhaal tegen de volley van de Nederlander: 0-1. Cappellen kroop na die treffer te ver naar achteren waardoor Hoogstraten powerplay ging ontwikkelen. Joossens moest zich echter nauwelijks onderscheiden. Een schot van Zantvoort belandde over het doel en toen een volgende poging van Van Zantvoort wel binnen het doelvlak belandde, stond Joossens op de juiste plaats. Dan was Cappellen op de tegenaanval veel gevaarlijker. Destoop poeierde het leer tegen de paal en Seppe Kil mikte op Smet. Na een 1-2 met Walen De Keyser kreeg Seppe Kil nog een unieke kans op de 0-2, maar de doelman doorzag de lob. Meeuwis kreeg nog de laatste kans uit de partij. De kopbal ging echter voorlangs.

Hoogstraten: Smet; Van Dyck, Hofstede, Van Dooren, Meeuwis; Smet, Vlayen (60′ Cox), Swaegers, Van Huffel; Meeus en Van Zantvoort.
Cappellen FC: Joossens; Floren, Volant, Geuens, De Vriese; Mulder (74′ Destoop), R. Kil, Van Kerckhoven; Faria Da Silva (74′ Willemsen), Walen De Keyser (86′ Mitrovic), S. Kil.
Doelpunt: 60′ Mulder 0-1.
Geel: 43′ Faria Da Silva, 57′ S. Kil, 80′ Meeuwis, 87′ Cox.