Cappellen FC – Eendracht Aalst 2-2

Cappellen FC wacht ook na drie speeldagen op haar eerste zege. Tegen Aalst domineerde geel-rood een groot deel van de eerste helft, maar moest het met een achterstand naar de kleedkamers. Walen De Keyser zorgde voor 1-1, waarna Aalst een tweede keer op voorsprong klom. Uiteindelijk was het Seppe Kil die voor 2-2 zorgde waarna Joossens in het slot nog een strafschop pakte.

Met Dries Willemsen en Emmerik De Vriese verschenen twee nieuwe namen aan de aftrap in vergelijking met de wedstrijd van vorig weekend. In een lange studieronde kon enkel Robbe Kil een bal tussen de palen krijgen, maar Van Gerven stond op de juiste plaats. Halfweg de eerste periode kwam Cappellen nadrukkelijker de neus aan het venster steken. Walen De Keyser kwam net te kort om een voorzet van Van Kerckhoven tegen de netten de duwen. Niet veel later geraakte Willemsen met een gelukje voorbij zijn belager, maar twijfelde net te lang tussen een voorzet en een schot. Aan de overzijde legde Cocchiere terug tot bij Van Den Eynde die echter op Joossens mikte. Cappellen bleef op zoek gaan naar de openingstreffer. Walen De Keyser kon onvoldoende kracht zetten achter een kopbal en Lemaire trapte in het zijnet. Het openingsdoelpunt was verrassend voor de bezoekers. Ladrière vond de vrijstaande Cocchiere die Joossens zonder verhaal liet: 0-1. Dat doelpunt gaf Aalst vleugels, want nog voor de rust moest Joossens zijn ploeg behoeden voor een grotere achterstand. Eerst pareerde hij een vrije trap van Van Den Eynde met de vuisten en vervolgens een poging van diezelfde Van Den Eynde met de voet. Tussendoor trapte De Kuyper op Van Kerckhoven. Ook Wantens probeerde het nog, maar Joossens stond op de goede plaats.

Na de rust leek Aalst op haar elan door te gaan. Dekuyfer trapte in het zijnet en Joossens maakte een plaatsbal van Cocchiere onschadelijk. Aan de overzijde kopte Destoop een hoekschop van Seppe Kil naast. Halfweg de tweede helft kwam Cappellen langszij. Volant trapte eerst op Van Gerven, maar tegen de rebound van Walen De Keyser had de doelman geen verhaal: 1-1. De wedstrijd barstte helemaal open. Wantens bracht een hoekschop opnieuw voor doel en Geenens bracht Aalst opnieuw op voorsprong. Door de tweede gele kaart voor Ryckaert moest Aalst de slotfase met 10 volmaken. Van Kerckhoven bereikte Seppe Kil die Van Gerven verschalkte: 2-2. Toch was het nog niet afgelopen. Volant beroerde de bal met de hand en het leer ging op de stip. Joossens kon echter de elfmeter van Mertens uit zijn doel ranselen waardoor beide ploegen tevreden moesten zijn met 2-2.

Cappellen: Joossens; Lemaire (56′ Destoop), Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Floren, R. Kil, De Vriese; Willemsen (76′ Mulder), S. Kil; Walen De Keyser.
Aalst: Van Gerven; Razzi (83′ Burssens), Mertens, Ryckaert; Geenens, Dekuyper, Fabris (69′ Van Den Berghe), Van Den Eynde (74′ Mitu), Wantens; Cocchiere, Ladrière.
Doelpunten: 40′ Cocchiere 0-1, 70′ Walen De Keyser 1-1, 79′ Geenens 1-2, 86′ S. Kil 2-2.
Geel: 26′ Floren, 62′ De Vriese, 69′ Ryckaert, 88′ Volant.
Rood: 84′ Ryckaert (tweemaal geel).