ASV Geel – Cappellen FC 2-1

Cappellen FC keerde met lege handen terug uit Geel hoewel het een groot deel van de wedstrijd controleerde. Tien dolle minuten na de rust zorgden er echter voor dat de thuisploeg de 0-1-ruststand wist om te buigen in een lokale zege. Geel deed er in het slot alles aan om Cappellen het voetballen te beletten en trok zo de zege naar zich toe.

De studieronde duurde bijzonder lang in het Leunenstadion. Cappellen toonde het meeste initiatief, maar het was duidelijk ruim een kwartier wachten op het eerste echte doelgevaar. Dat leverde wel meteen een doelpunt op. Na balverlies van de thuisploeg lanceerde Seppe Kil de opgerukte Van Kerckhoven die randje buitenspel op doel kon afgaan. De linksachter omspeelde Snyders en legde de bal in het lege doel: 0-1. De thuisploeg reageerde via een handvol hoekschoppen, maar echte grote kansen bleven lange tijd uit. Pas na het uitvallen van Faria Da Silva kon Geel de wedstrijd in handen nemen. Joossens hield met een beenveeg Ito van de gelijkmaker en een schot van Ella Ella scheerde op slag van rust de dwarsligger.

Na de rust ging Geel verwoed op zoek naar de gelijkmaker. Joossens moest al snel plat gaan op een schot van Robin. Aan de overzijde zag Mulder een poging afgeblokt worden. De gelijkmaker viel na tien minuten. Vandersmissen kreeg teveel tijd om aan te leggen en vond de linkerbenedenhoek: 1-1. Cappellen was nog niet goed bekomen van die opdoffer toen Vandersmissen de bal voor doel mocht brengen waar Baik overhoeks raak kopte: 2-1. In nauwelijks drie minuten keek Cappellen plots tegen een achterstand aan en het duurde dan ook even eer het Snyders kon bedreigen. Seppe Kil krulde naast en een gevaarlijk indraaiende hoekschop van Van Kerckhoven werd maar net voor de lijn gekeerd. Cappellen nam de wedstrijd opnieuw in handen en na een voorzet van Volant kon Robin het leer net voor de neus van Walen De Keyser ontzetten. Geel kreeg op de tegenaanval uiteraard meer ruimte. Hulsmans trapte op Joossens en Ella Ella mikte net naast. De beste mogelijkheid kwam er toen Van Kerckhoven Robbe Kil lanceerde, maar de middenvelder kreeg het leer niet tot bij de vrijstaande Walen De Keyser. In het slot speelde Cappellen nog alles of niets. Een carambole van Willemsen ging echter naast en Snyders maakte een voorzet-schot van Walen De Keyser onschadelijk.

Geel:  Snyders; Verbeek, Wanya, Chergui, Vandersmissen; Hoebregs, Robin; Hulsmans (77′ Ato), Ito (87′ Vanderheiden), Ella Ella (85′ Paulo Da Silva); Baik.
Cappellen: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Floren (77′ De Wilde), R. Kil, Destoop (46′ Mulder), S. Kil, Faria Da Silva (33′ Willemsen); Walen De Keyser.
Doelpunten:18′ Van Kerckhoven 0-1, 55′ Vandersmissen 1-1, 58′ Baik 2-1.
Geel: 75′ Mulder.