Cappellen FC – FC Duffel 1-1

Cappellen FC en Duffel hielden elkaar op de eerste speeldag in evenwicht. Vooral na de rust was het een bijzonder boeiende partij om volgen, maar de doelmannen lieten al vroeg op het seizoen hun kunnen zien. Uiteindelijk wist Yildiz het openingsdoelpunt van Walen De Keyser uit te wissen en moesten beide teams zich tevreden stellen met één punt.

Duffel schoot het best uit de startblokken met veel druk naar voren, maar moest toch ruim tien minuten wachten op het eerste doelgevaar. Vertonghen kopte echter naast. Enkele minuten later was het alarmfase rood in de zestien van Joossens, maar de doelman kon het schot van Cobos Copado tegen de dwarslat duwen. Pas na een half uur kwam Cappellen beter in de wedstrijd. Het vluchtschot van Faria Da Silva werd echter afgeblokt. Aan de overzijde bracht Verlinden de bal voor doel, maar Bostanci werkte aan de tweede paal hoog over. Ook Cappellen kwam nog twee keer de neus aan het venster steken. Hofmans kende echter geen problemen met een kopballetje van Robbe Kil en De Vriese kon een voorzet van Faria Da Silva onvoldoende beroeren.

Na de rust kwam Cappellen een pak scherper uit de kleedkamers. Met vijf hoekschoppen in de eerste vijf minuten werden de intenties alvast duidelijk. Op één daarvan moest Hofmans zich reppen om een kopbal van Robbe Kil onder de lat weg te duwen. Toch werd Cappellen beloond voor die sterke openingsfase. Seppe Kil zette voor tot bij Robbe Kil die de bal slim tot bij Walen De Keyser bracht. De spits kon van dichtbij de score openen; 1-0. Duffel reageerde via een vrije trap van Bostanci. Vertonghen kopte tegen de buitenkant van de paal. Cappellen kwam dicht bij een dubbele voorsprong, maar Van Kerckhoven trapte naast. Duffel kwam stilaan opzetten en Joossens moest plat gaan op pogingen van Yildiz en Cobos Copado. Het bleek slechts uitstel van executie, want na een vrije trap van Verheyden kon de vrijgelaten Yildiz de stand weer in evenwicht brengen: 1-1. En Duffel kwam al snel in de buurt van een voorsprong, maar Joossens kon een deviatie van Yildiz uit de korte hoek halen. De wedstrijd barstte helemaal open en beide ploegen gingen volop zoek naar de overwinning. Hofmans moest een schot van Faria Da Silva uit de kruising ranselen en de bezoekende doelman had niet veel later nog een knappe redding in huis op een kopbal van Volant. Ook Duffel kreeg nog een stevige kans. Joossens deed niet onder voor zijn overbuur en redde een schot van Bostanci.

Cappellen: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Floren, R. Kil, De Vriese (74′ Mulder); S. Kil, Faria Da Silva; Walen De Keyser (70′ Destoop).
Duffel: Hofmans; Cavus, Vertonghen, Van Asch (67′ Yildiz); De Kegel, Verlinden, Cobos Copado, Engelen, Manuel Reangelo (59′ Verheyden); Bostanci, Amini Nawel.
Doelpunten: 55′ Walen De Keyser 1-0, 75′ Yildiz 1-1.
Geel: 40′ Van Asch, 45′ Faria Da Silva, 52′ Volant, 57′ De Vriese, 59′ S. Kil, 84′ Engelen, 89′ Bostanci.