Cappellen FC – Turnhout 1-0

Cappellen FC pakte tegen Turnhout drie belangrijke punten in de strijd om het behoud. Geel-rood domineerde de wedstrijd, maar moest wachten tot in de blessuretijd alvorens Andreas Destoop met een schot in de korte hoek de wedstrijd kon beslissen.

Zonder Mathyssen en Faria Da Silva was het voorin puzzelen voor Bart De Roover die Cornelissen als diepste man uitspeelde. Destoop en Bouwman keerden terug in de basiself. Turnhout schoot het best uit de startblokken. Bostanci veroverde nog in de eerste minuut op eigen speelhelft de bal, ging aan de haal en trapte. Joossens ging goed plat. Cappellen probeerde de partij in handen te nemen, maar de bezoekers zetten hoog druk. Na tien minuten probeerde Destoop het met een vluchtschot, maar Horsten stond op de juiste plaats. Niet veel later kreeg Willemsen ruimte op links; het schot was echter slecht gericht. De druk bij beide ploegen leek hoog waardoor het spelpeil voor de rust ondermaats was. Een schot van Kil dat ver over ging typeerde het spelbeeld. Toch kreeg Cappellen nog voor de rust een grote kans. Willemsen devieerde een voorzet van Lemaire tot bij Kil die Horsten tot een knappe redding dwong.

Na de rust toonde Cappellen toch meer wil naar voren. Kil trapte een voorzet van Destoop over en een botsend schot van De Vriese ging naast. Net voor het uur belandde een afgeweken schot van Destoop voor de voeten van Kil die echter zwak in de handen van Horsten trapte. Iets voorbij het uur kwam Cappellen weg goed weg toen Ebobo een voorzet van Proost niet helemaal goed inschatte en zijn schot de mist zag ingaan. Turnhout leek Cappellen te kunnen afhouden tot Oppong net als in de eerste helft geel kreeg voor het wegtrappen van de bal. Twee keer dom geel is rood en Turnhout moest het slotkwartier met tien volmaken. Met een man minder moest Turnhout verder achteruit en de kansen voor Cappellen namen toe. Destoop kopte naast en ook een schot van Floren belandde aan de verkeerde kant van de paal. De druk nam toe. Een vrije trap van Kil ging maar net naast. Een voorzet van Devriese werd door Destoop van dichtbij over gekopt. De ingevallen Smet knalde op aangeven van Willemsen op de voeten van Horsten. Cappellen leek zich te moeten neerleggen bij een puntendeling, maar het venijn zat in de staart van de wedstrijd. Destoop pikte voorbij de tweede paal een voorzet van Deckers op, kapte Durwael uit en knalde de bal in de korte hoek tegen de touwen: 1-0.

Cappellen: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Deckers; De Vriese, Bouwman (54′ Floren); Destoop, Kil, Willemsen; Cornelissen (81′ Smet).
Turnhout: Horsten; Geenen, Versmissen, Mafete, Van Erp (27′ Oppong); Proost; Olongo Ekila (65′ Durwael), Bostanci, Coeckelbergs, Ebobo; Jacobs (84′ Lambrechts).
Doelpunt: 90+1′ Destoop 1-0.
Geel: 19′ Geuens, 37′ Volant, 43′ Oppong, 53′ Bostanci, 66′ Destoop.
Rood: 72′ Oppong (tweemaal geel).