City Pirates – Cappellen FC 1-1

In een kansarme derby leek de thuisploeg een kwartier voor het einde op weg naar de zege na een treffer van Younes Achter. Dat doelpunt zorgde ervoor dat de wedstrijd eindelijk openbrak. Cappellen ontsnapte aan de 2-0 en Robbe Kil zorgde voor de 1-1-eindstand. In de toegevoegde tijd ontsnapte Cappellen nog aan een strafschop. Geen van beide ploegen kan echt tevreden zijn met het punt.

Bart De Roover verraste enigszins door Willemsen diep in de spits uit te spelen en Floren een plek op het middenveld te gunnen. Bouwman geraakte niet fit. Cappellen startte goed aan de wedstrijd en zorgde voor de eerste kansen. Een schuiver van Cornelissen belandde in het zijnet. Niet veel later draaide Willemsen goed weg, maar Cornelissen trapte net naast. Na een kwartier herstelde de thuisploeg het evenwicht. Cappellen ging slordig om met het balbezit. Al deed City Pirates niet veel beter. Zij eisten stilaan de bal op, maar hun enige kans uit de eerste periode was een volley van Sababti. De bal ging ver over.

Ook na de rust eiste City Pirates aanvankelijk de bal op. De bezoekende defensie stond echter goed georganiseerd en de Piraten konden nauwelijks voor gevaar zorgen. Na een snelle omschakeling was de beste kans zelfs voor geel-rood. Faria Da Silva lanceerde Willemsen. Vanuit een scherpe hoek vond die echter Roef op zijn weg. Halfweg de tweede helft kreeg ook City Pirates eindelijk een bal tussen de palen; al had Joossens geen enkele moeite met de poging van Achter. De wedstrijd leek dan ook op een 0-0 af te stevenen tot Achter teveel ruimte kreeg en de bal overhoeks voorbij Joossens trapte: 1-0. Het gaf de wedstrijd eindelijk zuurstof. Cappellen moest risico’s nemen en op de tegenaanval was de thuisploeg levensgevaarlijk. Sababti trapte eerst over en niet veel later duwde Joossens een poging van de pijlsnelle El Jattari in hoekschop. Cappellen leek niet bij machte om de scheve situatie nog om te buigen. Tot Volant een voorzet van Deckers tot bij Kil terug legde. Die joeg de bal onhoudbaar voorbij Roef: 1-1. In de slotminuut werd El Jattari nog eens gelanceerd, maar Joossens redde met de voet. In de toegevoegde tijd wilde de thuisploeg nog een strafschop na een duel tussen Geuens en Achter, maar de bal ging niet op de stip.

City Pirates: Roef; Borges, Dreesen, Kwik, Seifferman; Moussaoui (80′ Delalieux), Van Den Bogerd, Sababti, Achter; Van Zantvoort en Fall (75′ El Jattari).
Cappellen: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Deckers; Floren (82′ Lenaerts), Kil; De Vriese, Cornelissen, Faria Da Silva; Willemsen (73′ Mathyssen).
Doelpunten: 74′ Achter 1-0, 86′ Kil 1-1.
Geel: 84′ Van Zantvoort, 87′ Faria Da Silva.