Cappellen FC – Torpedo Hasselt 1-0

Met een zuinige 1-0-zege heeft Cappellen FC zich gekwalificeerd voor de volgende ronde van de Croky Cup. Geel-rood was duidelijk de betere ploeg tegen Torpedo Hasselt, maar in de zone van de waarheid vergat Cappellen te vaak om de trekker over te halen. Uiteindelijk bleek enkel Van Zantvoort in staat om de Limburgse doelman te verschalken; al was dat dus wel voldoende voor de zege.

Logischerwijze nam Cappellen de wedstrijd al snel in handen. Meukens stak binnendoor tot bij Van Zantvoort, maar Cops dook de bal uit de voeten van de spits. Torpedo had een strakke organisatie neergezet. Toch kwamen zij af en toe de neus aan het venster steken. Het schotje van Vanspauwen hobbelde echter naast. Na een hoekschop van Deckers trapte Van Zantvoort in één tijd over. Cappellen zag al snel Tshimanga uitvallen na een zeer dubieuze tussenkomst in de zestien. Halfweg de eerste periode redde Cops een kopbal van Ristovic. Toen Van Zantvoort rond Cops ging leek de openingstreffer en feit, maar het leer werd nog voor de lijn gekeerd. Na een half uur was de 1-0 wel een feit. Meukens zocht de diepte; Walen De keyser devieerde en Van Zantvoort liet Cops ditmaal kansloos. Cappellen kwam nog dicht bij een tweede doelpunt, maar Kil kopte een voorzet van Van Zantvoort naast.

Ook na de rust was Cappellen de betere ploeg. In de zone van de waarheid werd er echter te vaak onzorgvuldig gehandeld. Ristovic duwde een hoekschop van Deckers tegen de lat en Walen De Keyser trapte in één tijd voorlangs. Die laatste mikte na een dribbel tegen de buitenkant van de paal. Door de kleine marge bleef Torpedo in de wedstrijd. Al duurde het tot tien minuten voor affluiten voor hun eerste bal tussen de palen. Joossens had geen moeite met het schot van de ingevallen Beenaerts. De beste kansen bleven voor de thuisploeg. Cops redde eerste een poging van Lemaire met de voet en duwde vervolgens een schot van Van Zantvoort in hoekschop. En ook in de slotminuut redde de bezoekende doelman nog een trap van Cops waardoor de zuinige 1-0-zege op het bord bleef.

Tom Schipper betreurde het feit dat er niet meer gescoord werd. “Torpedo Hasselt toonde zich een goed geheel, maar het feit dat ze tot het eind in de wedstrijd bleven, hebben we aan onszelf te danken. We hadden onze kansen moeten omzetten in doelpunten en de wedstrijd sneller moeten beslissen.” Robbe Kil kon zich in de analyse van zijn trainer vinden. “Achterin kwamen we nooit in de problemen en gaven we niets weg. Aanvallend hadden we echter beter kunnen doen en moesten we preciezer zijn in de zone van de waarheid.”

Cappellen FC: Joosens; Van Riel (64′ Kesteleyn), Geudens, Ristovic, Deckers; Verbist (64′ Nöstlinger), Lemaire, Kil, Meukens (86′ Sagov); Van Zantvoort (86′ Antunes Da Silva) en Tshimanga (19′ Walen De Keyser).
Torpedo Hasselt: Cops; Vanspauwen, Vos, Bodson (67′ Campus), Ooms; Leyssens (72′ Beenaerts), Swers, Theunis, Hermans (75′ Haenen); Geusens, Vandecaetsbeek.
Doelpunt: 31′ Van Zantvoort 1-0.