Cappellen FC – Union U23 2-0

In tropische omstandigheden nam Cappellen FC al snel afstand van het jonge Union. Na nog geen tien minuten stond de eindstand al op het bord. In de tweede minuut lanceerde Van Zantvoort Tshimanga die de Brusselse defensie afhield en de bal onder de bezoekende doelman tegen de netten schoof. Niet veel later ging Tshimanga opnieuw aan de haal. Ditmaal werd hij aangetikt door de doelman waarna Kil de toegekende strafschop omzette. Capppellen bleef in het eerste deel van de wedstrijd de wet dicteren, maar kon niet meer scoren. In het tweede en derde bedrijf (de wedstrijd duurde driemaal dertig minuten) kwam Union beter in de partij, maar de beste kans hadden ze toen al gehad. Joossens kon een gevaarlijke bal nog net wegtikken.

Zondag speelt geel-rood haar eerste officiële wedstrijd van het seizoen tegen de Limburgse eerste provincialer Torpedo Hasselt.

Cappellen FC: Joossens (30′ Demont); Van Riel (30′ Walen De Keyser), Geudens, Ristovic (30′ Deckers), Van Kerckhoven (60′ Ristovic); Verbist (60′ Van Riel), Lemaire (60′ Sagov), Kil (60′ Antunes Da Silva), Meukens; Tshimanga (60′ De Schutter) en Van Zantvoort (60’Geyskens).