Cappellen FC – Young Reds 1-6

Cappellen FC leed tegen de Young Reds haar eerste nederlaag uit deze voorbereiding. De 1-6-cijfers waren overdreven en liepen pas in het laatste kwartier van de wedstrijd hoog op. Daarvoor hield geel-rood meer dan gelijke tred tegen een zwaar versterkte U23-ploeg.

Als we de gerenomeerde website Transfermarkt mogen geloven stonden er met Verhulst, Avila, Bataille, Ekkelenkamp, Scott en Haroun voor zo’n 12 miljoen euro aan spelerswaarde tussen de lijnen bij de bezoekers. Toch zette Cappellen gedurende een uur meer dan haar voet naast de Great Old. Het eerste gevaar kwam van de meeste recente aankoop, maar Ekkelenkamp geraakte niet voorbij Joossens. Aan de overzijde had Verhulst een knappe voetreflex in huis na een deviatie van Nöstlinger op hoekschop. Bij een poging van Shala ging Joossens goed tegen de grond en Vanhees mikte net naast.

Meteen na de eerste onderbreking in een wedstrijd die drie keer dertig minuten duurde, brak het duel helemaal open. Antwerp kon iets te eenvoudig opbouwen en Ekkelenkamp deed voor het eerst de netten trillen: 0-1. Cappellen reageerde gevat. Lemaire werd tegen de vlakte gewerkt en Kil zette de elfmeter om: 1-1. Aan de overzijde leek Nsimba Vanhees vrij te spelen, maar Ristovic kon tijdig ontetten. Ook Cappellen bleef dreigen. Verhulst moest zich reppen om een vrije trap van Deckers in hoekschop te werken. Toch was het Antwerp dat na een uur op voorsprong stond. Bataille zette voor vanop rechts en Shala werkte af: 1-2.

In het laatste deel van de partij werd er aan beide zijden volop gewisseld; al maakten de ervaren spelers bij Antwerp opvallend veel minuten. Toch liep Antwerp in het slot verder uit naar een overdreven 1-6-eindstand.

Cappellen FC: Joossens (48′ Demont); Kesteleyn (60′ Van Riel), Geudens, Ristovic, Deckers (69′ De Schutter); Kil (69′ Antunes Da Silva), Lemaire, Nöstlinger, Verbist (60′ Meukens); Van Zantvoort (60′ Symons), Walen De Keyser (69′ Geyskens).
Antwerp: Verhulst, Wyns, Scott, Avila, Ekkelenkamp, Vanhees, Van Den Bosch, Bataille, Haroun, Nsimba, Shala. Vielen in na 60′: Dagallaix, Keita, Vilsaint, Murataj, Lausberg. Viel in na 69′: Amal. Vielen in na 75′: Corbanie, Legein.
Doelpunten: 33′ Ekkelenkamp 0-1, 34′ Kil 1-1, 52′ Shala 1-2, 68′ Murataj 1-3, 75′ Nsimba 1-4, 80′ Vilsaint 1-5, 84′ Amal 1-6