Cappellen FC – Rupel Boom 0-2

Cappellen FC kreeg in de slotfase van een echte cupwedstrijd het deksel op de neus. Geel-rood was zeker de evenknie geweest van de eerste nationaler, maar de grootste kans ging voorlangs. In de laatste minuut kopte Nzinga Ngimbi zijn ploeg naar de volgende ronde. In de blessuretijd zorgde de invaller voor de overdreven 0-2.

Van Heurck zag naast Medelinskas in extremis ook Vallez geblesseerd afhaken. Ristovic en Lemaire waren daardoor nieuw in vergelijking met vorige week. De wedstrijd startte aan een bijzonder stevig tempo met veel duels en een hoge intensiviteit. Op kansen was het echtet wachten. Rond het half uur namen de bezoekers de wedstrijd iets steviger in handen, maar de flankvoorzetten bereikten zelden hun doel. Toch was er één gevaarlijk. De afgeweken bal van Abaz ging maar net voorbij de verste paal. Aan de overzijde reageerde Cappellen via Meukens die een metertje of twee naast trapte. Met de rust in aantocht zorgde ook Ristovic voor lokaal gevaar. hij kopte een hoekschop van Meukens naast.

Na de rust schoot Cappellen duidelijk scherp uit de startblokken. Walen De Keyser zag een doelpunt wegens buitenspel afgekeurd worden. Rupel Boom kreeg meteen een tweede waarschuwing. Kil en Meukens speelden Van Zantvoort vrij, maar die trapte de grote kans voorlangs. Na een omschakeling trapte Akarom te zwak om Vlogaert te verontrusten. Rupel Boom kon haar wil niet opleggen een schot van Kanu kon Joossens niet verontrusten. Net toen iedereen zich al met verlengingen verzoend had, kopte Nzinga Ngimbi de 0-1 op het bord. Cappellen probeerde de bakens nog te verzetten, maar diep in de toegevoegde tijd bezegelde de Boomse invaller met zijn tweede doelpunt het lot van geel-rood.

Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens (90′ Vollon), Ristovic; Lemaire (69′ Al-Balahi), Meukens, Akarom, Van Kerckhoven; Kil; Van Zantvoort en Walen De Keyser.
Rupel Boom: Vlogaert; Geudens, Bergiers, Mataresse (46′ Kyeremeh); Kesteleyn, Kanu, Augustynen, F. Polizzi; L. Polizzi (77′ Peeters); Mrani (68′ Nzinga Ngimbi) en Abaz (90+4′ Monroy).
Doelpunten: 89′ Nzinga Ngimbi 0-1; 90+5′ Nzinga Ngimbi 0-2.
Geel: 26′ Abaz, 57′ Meukens, 63′ Lemaire, 81′ Volant, 83′ Al-Balahi.