Cappellen FC – KSV Bornem 4-1

Cappellen FC heeft zich zonder veel problemen geplaatst voor de volgende ronde in de Croky Cup. Na nauwelijks 20 minuten was de wedstrijd tegen eerste provincialer Bornem al gespeeld. Van Zantvoort en Walen De Keyser zorgden al snel voor 2-0 en bezoeker Nyarko keek tegen rood aan. Cappellen kreeg voor de rust nog een resem kansen, maar enkel Van Zantvoort scoorde nog. Bigdad zorgde voor de 3-1-ruststand. Na de rust zakte het tempo en enkel de ingevallen Al-Balahi wist Pepermans nog te verslaan: 4-1.

Onder een warme zomerzon nam Cappellen FC al snel de wedstrijd in handen en dat leverde bij het eerste doelgevaar ook meteen een eerste doelpunt op. Kil bediende Van Zantvoort die overhoeks raak trof: 1-0. Niet veel later probeerde Kil het zelf, maar kon Pepermans pareren. Net voorbij het kwartier ging Vallez op wandel. Hij bediende Walen De Keyser die van dichtbij de bal tegen de netten kon duwen; 2-0. Het ging van kwaad naar erger bij de bezoekers toen Nyarko de doorgebroken Walen De Keyser aantikte en met rood naar de kleedkamers moest. Cappellen ging op zoek naar een derde doelpunt, maar in de afwerking ontbrak de precisie. Pepermans redde een vrije trap van Vallez en zag even later een poging van diezelfde Vallez in het zijnet belanden. De bezoekende doelman maakte ook pogingen van Volant en Van Zantvoort onschadelijk. De 3-0 kwam toch op het bord toen Van Zantvoort het leer in de winkelhaak devieerde. Geel-rood liet de teugels vervolgens wat vieren en dat leverde de moedige een eerredder op. Norrée stuurde Bigdad de diepte in en die versloeg Joossens: 3-1.

Ook na de pauze had Cappellen FC logischerwijze veldoverwicht, maar het deed daar te weinig mee. Van Zantvoort trapte hoog over en Walen De Keyser stuitte op Pepermans. Aan de overzijde moest Joossens zijn kunnen tonen op een poging van Yilmaz. Pas in het slotkwartier verhoogde Cappellen het tempo opnieuw. Walen De Keyser trapte naast en Pepermans kwam tussen op schoten van Kil en Meukers. De 4-1 kwam er uiteindelijk toch toen Volant Al-Balahi bereikte. De invaller lobde de bal mooi in doel. In het slot had de score nog verder kunnen oplopen. Kil en Volant troffen het doelhout en Pepermans hield tussendoor Al-Balahi van een tweede treffer.

Cappellen FC: Joossens; Akarom (62′ Lemaire), Medelinskas, Geuens, Van Kerckhoven; Volant, Meukens; Van Zantvoort (78′ Al-Balahi), Kil; Vallez (62′ Ristovic) en Walen De Keyser (84′ Vollon).
Bornem: Pepermans; De Man, De Clercq, Nyarko, Zarouali; Zgaoui (69′ Bachar), Norrée (46′ Yilmaz); Vanmeulder, Verhavert (37’De Sager), Bigdad (69′ Teker); El Madani.
Doelpunten: 9′ Van Zantvoort 1-0, 16′ Walen De Keyser 2-0, 36′ Van Zantvoort 3-0, 41′ Bigdad 3-1 en 84′ Al-Balahi 4-1.
Geel: 64′ Zgaoui.
Rood: 19′ Nyarko