Cappellen FC – Lierse Kempenzonen 2-2

Tegen profclub Lierse Kempenzonen dat op twee weken van haar competitiestart staat, speelde geel-rood aardig mee. Tachtig minuten lang leek geel-rood zelfs op een zege af te stevenen, maar een rode kaart voor Njengo zorgde er mee voor dat de Pallieters in de laatste tien minuten nog tweemaal tot scoren kon komen.

De wedstrijd was nauwelijks op gang getrapt toen Van Zantvoort een voorzet van Antonio kon afleggen tot bij El Madani die de 1-0 binnen trapte. Tien minuten later devieerde Tshimanga een voorzet van Verbist tegen de touwen: 2-0. Lierse reageerde via Oulare die naast kopte. een poging van De Schryver werd afgeblokt. Ook Cappellen liet zich nog gelden, maar een schot van Tshimanga werd in hoekschop gedevieerd. Somers keerde een poging van Oulare net voor de lijn.

Ook in de tweede helft bleef Cappellen gevaarlijk. Diawara ontfuselde een verdediger de bal, maar geraakte niet voorbij De Smet. Een plaatsbal van Van Zantvoort ging maar net naast. Aan de overzijde trapte Sampers eerst binnen het bereik van Joossens en vervolgens vanuit een scherpe hoek naast. Op de tegenaanval knalde Abaz voorlangs. Lierse kwam nadrukkelijker opzetten en Joossens pareerde knap een poging van El Touile. Nadat Njengo zich dom liet uitsluiten kon Lierse alsnog de nederlaag afwenden. Nkaka werkte eerst een vrije trap van Bjekovic binnen en niet veel later zorgde een afgeweken bal van El Touile uiteindelijk voor 2-2.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn (65′ Deckers), De Kuyffer (65′ Geudens), Somers (46′ Ristovic), Antonio (76′ Achten); Kil (46′ Nöstlinger), Nzila-Goma (65′ Njengo); El Madani (79′ Da Silva), Verbist (46′ Lemaire); Van Zantvoort (65′ Abaz) en Tshimanga (46′ Diawara).
Lierse Kempenzonen: De Smet; Van Acker, De Schryver, Tarfi, Schouteden, Vanderhallen, Libert, Cools, Ocansey, Poelmans, Oulare. Vielen in: N. Wouters, Brebels, B. Wouters, Nkaka, Bjekovic, Foubert, Arts, Sampers, Kireev, El Touile.
Doelpunten: 3′ El Madani 1-0, 11′ Tshimanga 2-0, 83′ Nkaka 2-1, 87′ El Touile 2-2.