Cappellen FC – KSK Tongeren 2-2

Na een kletsnatte wedstrijd hebben Cappellen FC en KSK Tongeren de punten gedeeld. Beide ploegen eisten delen van de wedstrijd op, waardoor het gelijkspel logisch en verdiend genoemd mag worden. Toch smaakte het zuur. Cappellen was tweemaal op voorsprong geklommen en de gelijkmaker viel pas diep in de toegevoegde tijd.

Door de blessure van Geudens kwam Kil centraal in de defensie terecht. Van Zantvoort stond terug aan de aftrap. Cappellen begon sterk aan de wedstrijd en kwam al snel dicht bij de openingstreffer. Meukens zette voor en Lemaire trapte in één tijd op doel. Geurts bracht met meer geluk dan kunde redding op de lijn. Geel-rood probeerde ondanks de natte omstandigheden de bal het werk te laten doen. Cappellen domineerde dan ook, maar Tongeren trachtte eveneens voor gevaar te zorgen. Voorjans trapte echter wild over. Net voor het half uur kwam Cappellen op voorsprong. Kesteleyn stuurde Lemaire diep. De voorzet werd door Symons tegen de touwen gewerkt: 1-0. Tongeren reageerde via Jungschleger die terug kon leggen op Mehanovic. De Tongerse topschutter trapte echter op Demont. Aan de overzijde kon Lemaire doorzetten. Vandecaetsbeek redde met de voet. Na een afgeweerde hoekschop trapte Meukens naast. Met de rust in zicht kwam Tongeren iets nadrukkelijker opzetten. Cilt haalde de achterlijn; Jungschleger trapte op de paal en vervolgens in de rebound naast. Voor Cappellen kon Nöstlinger nog trappen, maar Vandecaetsbeek kon makkelijk pakken.

Vroeg in de tweede helft trapte Kesteleyn over waarna Tongeren de wedstrijd in handen nam. En dat leverde al snel de gelijkmaker op. Een vrije trap van Voorjans bleef hangen. Mehanovic trapte de 1-1 binnen. Cappellen reageerde meteen via Lemaire die andermaal de bezoekende doelman op zijn weg vond. Na voorzet van Symons trapte Van Zantvoort op doel. Vandecaetsbeek stond op de juiste plaats. Maar ook Demont moest zijn kunnen tonen: hij redde knap een kopbal van Voorjans. Een kwartier voor affluiten klom Cappellen opnieuw op voorsprong. Nöstlinger nam aan de tweede paal een hoekschop van Deckers in één tijd op de slof. Vandecaetsbeek was nu kansloos: 2-1. Na een actie van Tshimanga legde Walen De Keyser centraal terug, maar Nöstlinger kon net niet bij het leer voor de 3-1 en dat brak geel-rood zuur op. In de toegevoegde tijd knalde Voorjans het leer immers in de winkelhaak: 2-2.

Cappellen FC: Demont; Kesteleyn, Kil, Ristovic, Deckers; Nöstlinger, Van Kerckhoven, Lemaire (64′ El Madani), Meukens (64′ Tshimanga); Van Zantvoort en Symons (86′ Walen De Keyser).
Tongeren: Vandecaetsbeek; Kuchinska, Geurts, Quintiens; Stassen, Voorjans, Spailler, Jungschleger, Berben (70′ Frenoy); Cilt (90+3′ Buekers), Mehanovic.
Doelpunten: 27′ Symons 1-0, 53′ Mehanovic 1-1, 75′ Nöstlinger 2-1, 90+2′ Voorjans 2-2.
Geel: 59′ Kesteleyn, 60′ Kil, 60′ Cilt, 78′ Jungschleger.