SK Londerzeel – Cappellen FC 5-1

Cappellen FC kreeg bij Londerzeel een lesje in efficiëntie. De thuisploeg profiteerde al snel van een misser achterin om op 1-0 te komen. Geel-rood nam nadien de wedstrijd in handen, maar scoorde niet. Na de rust loerde Londerzeel op de tegenaanval en het speelde die perfect uit. Een eerredder van Kil was enkel voer voor de statistieken.

De wedstrijd kon niet slechter beginnen voor Cappellen. Een foute terugspeelpass in de eigen zestien werd door Reangelo genadeloos afgestraft: 1-0 na nauwelijks twee minuten. Cappellen reageerde va een actie tussen Kil en Symons, maar die laatste trapte over. Cappellen had het merendeel van het balbezit en Londerzeel speculeerde al snel op de tegenaanal. Een voorzet-schot van Laureys werd bijna tegen de netten gedevieerd. Aan de overzijde trapte El Madani naast. Cappellen domineerde, maar de laatste pass was te vaak net niet zuiver genoeg. Met de rust in zicht ging een poging van Meukens nog over.

Vroeg in de tweede helft nam geel-rood de wedstrijd in handen. Ristovic kwam net te kort om de gelijkmaker binnen te duwen en Lemaire trapte voorlangs. Net voor het uur moest Geudens geblesseerd gewisseld worden. Cappellen moest even naar stabiliteit achterin zoeken, waarvan Londerzeel profiteerde. De pijlsnelle Laureys werd de diepte ingestuurd en verschalkte Demont: 2-0. En niet veel later ging het licht helemaal uit. Dellevoet poeierde een vrije trap vanop 30 meter tegen de lat. Laureys reageerde alert en duwde de 3-0 binnen. En nog eens enkele minuten later mocht Yildiz vanuit buitenspel op doel af. Hij legde de bal panklaar voor Reangelo die voor 4-0 zorgde. Aan de overzijde mocht Kil voor de eerredder zorgen nadat Tshimanga in de zestien gehaakt werd door Dellevoet: 4-1. Diep in de toegevoegde tijd kopte De Rock nog de 5-1-eindcijfers op het bord.

Londerzeel: Roef, Daeseleire, Van Der Veken, Meseure, Laureys (86′ Caignau), Yildiz (90′ Van Der Jeught), De Kegel, Siebens, Reangelo (75′ De Rock), Van Den Bogaert, Dellevoet.
Cappellen FC: Demont; Kesteleyn, Geudens (56′ Tshimanga), Ristovic, Deckers; Kil, Van Kerckhoven, Meukens (67′ Nöstlinger), El Madani (56′ Van Zantvoort); Lemaire (67′ Walen De Keyser) en Symons.
Doelpunten: 3′ Reangelo 1-0, 57′ Laureys 2-0, 63′ Laureys 3-0, 69′ Reangelo 4-0, 78′ Kil 4-1, 90+3′ De Rock 5-1.
Geel: 29′ Symons, 38′ Meseure, 68′ Reangelo, 77′ Dellevoet.