Cappellen FC – Jong KV Mechelen 1-0

Cappellen FC pakte zondag haar tiende kampioenstitel uit de clubgeschiedenis. Een doelpunt van Idriss Diawara was meer dan voldoende om de champagne te laten knallen. Een schoonheidsprijs verdiende de wedstrijd niet. Maar daar maalt niemand om. Donderdag speelt geel-rood in en tegen Lokeren-Temse voor de titel van algemeen kampioen van tweede afdeling.

De jonge bezoekers uit Mechelen kwamen met veel energie aan de aftrap. Ze schuwden de duels niet en Cappellen kwam moeilijk in haar spel. Na een kwartier was er wel lokaal gevaar. Een handsbal in de zestien werd weggewuifd door de ref. Iets later trapte Lemaire naast. Aan de overzijde was KV gevaarlijker. Antonio zette zich door, maar Joossens had de lob goed doorzien. Niet veel later spatte een poging van Ceulemans uit elkaar op de paal. Voetballend lukte het niet, maar via een vrije trap van Meukens was Cappellen toch ook dreigend. De bal ging een metertje naast. Net voor het half uur stond het dan toch plots 1-0. Deckers lanceerde Diawara die met een handigheidje (en dat mag u quasi letterlijk nemen) zijn bewaker uitschakelde en sneller op de bal was dan de doelman. Het Jos Van Wellenstadion ontplofte. Maar ondanks de voorsprong had Cappellen het niet eenvoudig. Lefrancq bediende Stanic; Joossens bracht redding met de voet. Net voor de rust trapte Antonio nog in één tijd over.

Ook na de pauze gingen de bezoekers op zoek naar een doelpunt dat hen op weg kon helpen naar de eindronde. Lefrancq, een talentje, kwam knap naar binnen, maar vond de vuisten van Joossens op zijn weg. Aan de overzijde ranselde Annell een vrije trap van Kil uit de bovenhoek. Hades was inmiddels 0-2 voorgekomen in de derby bij Hasselt en een Kapelse zege was op dat ogenblik dus broodnodig. Bij een snelle Mechelse aanval trapte Bafdili naast. De spanning bleef in de wedstrijd, maar het spelniveau zakte wel weg en ref Bellon moest geregeld een brandje blussen. Na een voorzet van Ceulemans dwong Stanic Joossens nog eens tot een zweefsprong, maar ook de Mechelse aanvalsgolven werden zeldzamer. Toen Hades op enkele minuten haar voorsprong priis gaf, was de titel een feit. Geel-rood won haar laatste zes wedstrijden uit het kampioenschap en pakte al ruim  600 minuten geen veldgoal meer. Enkel in Lille incasseerde het een doelpunt na strafschop.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Nöstlinger, Kil, Deckers; El Madani, Meukens, Lemaire (61′ Da Silva), Diawara (74′ Ristovic); Tshimanga (85′ Geudens), Symons.
KV Mechelen: Annell; Rottiers, Van Den Eynde, Bohets (82′ El Gharbi), Dassy (69′ Portner); Lefrancq, Asare (82′ Houttequiet), Ceulemans, Antonio; Stanic, Bafdili (69′ Amuzu).
Doelpunt: 27′ Diawara 1-0.
Geel: 44′ Lemaire, 44′ Dassy, 45′ Bafdili, 73′ Kesteleyn, 90′ Da Silva, 90′ Geudens, 90′ Stanic.