Lokeren-Temse – Cappellen FC 0-1

Cappellen FC heeft zichzelf tot algemeen kampioen van tweede afdeling gekroond en evenaart zo haar prestatie uit 1995 en 2015. Een doelpunt van Idriss Diawara vroeg in de eerste helft; zijn derde in evenveel wedstrijden; besliste de wedstrijd. Lokeren-Temse ging verwoed op zoek naar de gelijkmaker, maar Joossens speelde een ijzersterke wedstrijd. En Van Moerzeke mikte een strafschop hoog over.

Cappellen FC trad in deze wedstrijd voor de eer aan zonder Van Kerckhoven, Verbist, Van Zantvoort, Ristovic en Tshimanga. Lokeren-Temse zorgde al snel voor gevaar. El Banouhi mikte echter over. Niet veel later trapte Van Moerzeke op Joossens. Aan de overzijde speelde Lemaire de bal binnendoor tot bij Diawara. Diens turbo sloeg aan en hij deponeerde de bal netjes voorbij Merckx in doel: 0-1. Niet veel later was het Symons die alleen op doel af kon gaan. Ditmaal bracht de Lokerse doelman redding. Beide ploegen kozen voor verzorgd voetbal en dat leverde een aangenaam kijkstuk op. Op aangeven van El Banouhi trapte Van Moerzeke vanuit een scherpe hoek naast. Na een knap uitgespeelde aanval trapte Vermeire hoog over. Cappellen zetten voetballend zeker haar voet naast de kampioen uit de A-reeks, maar het was toch vooral de thuisploeg die gevaarlijk was. Van Moer kopte naast en Joossens kon de bal net met de voet wegtikken voor de inkomende Vermeiren nadat hij een schot van Janssen niet kon klemmen. De laatste kans uit de eerste periode was nog voor Janssen, maar Joossens bracht met de voet redding.

Ook na de rust toonde Lokeren-Temse de wil om de achterstand om te buigen. Van Moerzeke trapte van dichtbij op Joossens en even later hield de goalie ook Vermeiren van succes. De beste kans voor de thuisploeg volgde halfweg de tweede periode. De bal ging op de stip na vermeend handspel van Kil, maar Van Moerzeke trapte de elfmeter hoog over. Aan de overzijde zetten Symons en Nöstlinger een counter op. De laatstgenoemde trapte te zwak binnen het bereik van Merckx. Lokeren-Temse bleef op zoek gaan naar de gelijkmaker. Joossens kon echter een schot van El Banouhi uit de bovenhoek halen. Na een rush van Boujouh kon Vermeiren kon eens uithalen. Het schot ging centimeters naast. De laatste kans van de wedstrijd was nog voor Symons die goed naar binnen kwam. Merckx kon echter redding brengen. Cappellen pakte dus nog maar eens een clean sheet en pakte zo de titel van algemeen kampioen.

Lokeren-Temse: Merckx; Bello, Janssen, Kompany; El Banouhi, Maes (74′ Geeraerts), Van Walle, Ben Omar, Boujouh; Vermeiren, Van Moerzeke.
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Nöstlinger, Kil, Deckers; Meukens, El Madani, Da Silva (64′ Geudens), Lemaire; Symons (89′ De Schutter), Diawara (64′ Littel).
Doelpunt: 7′ Diawara 0-1.
Geel: 63′ El Banouhi, 65′ Kil, 80′ Symons.