SK Pepingen-Halle – Cappellen FC 0-3

Cappellen FC won met sprekende cijfers bij Pepingen-Halle en mag zich daardoor volgend seizoen meten met de beste amateurclubs van België. En meer. De rijkgevulde slagroomtaart ziet er al prima uit, maar kan volgende week nog een flinke kers krijgen. Geel-rood pakte vandaag immers de koppositie en kan bij een zege tegen KV Mechelen volgende week zelfs de titel grijpen.

Cappellen FC toonde meteen de wil om de wedstrijd in handen te nemen. Van Kerckhoven zette zich door in de zestien waar hij aangetikt werd door Emmaneel. Ref Cools legde de bal echter niet op de stip. Cappellen was hoofdzakelijk gevaarlijk op stilstaande fases. Vandervorst redde eerst een vrije trap van Van Zantvoort uit de benedenhoek en redde nadien een kopbal van Kil na vrije trap van Deckers. Een voorzet-schot van Diawara belandde op het dak van het doel. Net voorbij het eerste half uur werd Diawara de diepte in gestuurd. Oog in oog met Vandervorst faalde hij niet: 0-1. Cappellen ging op zoek naar een tweede treffer. Meukens bereikte Symons op rechts die Vandervorst tot een voetreflex dwong. Even later mikte Meukens nipt over.

Meteen na de rust lanceerde Van Zantvoort spitsbroeder Symons die echter Vandervorst op zijn weg vond. Na een hoekschop van Deckers kopte Symons net naast en even later trapte de topschutter naast. De vierde keer op een paar minuten was echter de goede. Symons onderschepte een slechte terugspeelbal en duwde de 0-2 tegen de touwen. Eén keer kon Pepingen-Halle dreigen. Joossens had echter geen problemen met het schot van Aalhoul. Cappellen controleerde de wedstrijd en maakte zich stilaan klaar voor het promotiefeest. Na een knappe cross van Deckers kapte Lemaire zijn bewaker uit en poeierde de 0-3 op het scorebord. Ondertussen haalde Bocholt een 2-1-achterstand op bij Hades waardoor Cappellen met nog één speeldag te gaan naar de koppositie van het klassement springt.

Pepingen-Halle: Vandervorst; Doudaev (28′ Dailly), Chirishungu, Emmaneel; Van Belle, Chiffi, Vandenberghe, Aalhoul, Morias (78′ Emhandi); Mayanga, Ertveldt (78′ Neef).
Cappellen FC:
Joossens; Kesteleyn (73′ Da Silva), Nöstlinger, Kil, Deckers; Meukens, Van Kerckhoven (8′ Diawara, 83′ De Schutter), El Madani, Lemaire, Van Zantvoort, Symons.
Doelpunten: 31′ Diawara 0-1, 52′ Symons 0-2, 67′ Lemaire 0-3.
Geel: 45′ Diawara, 52′ Vandevorst, 52′ Van Zantvoort, 59′ Vandenberghe.