Berchem Sport – Cappellen FC 0-3

Cappellen FC had zaterdagavond al bij de rust de schaapjes op het droge. Opponent Berchem Sport begon niet onaardig aan de derby, maar zag Laurens Symons al snel een eerste keer de trekker overhalen. En de troepen van Tom Schipper, in het wit voor de gelegenheid, mepten de thuisploeg nog voor de rust volledig tegen het canvas. Symons, met zijn tweede, en Van Zantvoort zorgden voor een veilige 0-3 bij de koffie. Na de rust controleerde Cappellen. Berchem was niet meer bij machte om iets terug te doen.

Tom Schipper koos voor dezelfde elf namen die vorig weekend Diegem klopten. Berchem, gesteund door haar fantieke supporters, opende met veel balbezit. Gevaar was er echter niet. Dan onderschepte Kil een slechte pass van Pinto en ging het plots heel snel. Een kaats met Van Zantvoort en een diepe bal van Kil naar Symons volgden. Truyts had geen kans: 0-1. De thuisploeg reageerde via een vrije trap van Coveliers die maar net naast ging. Cappellen FC had echter de partij in handen genomen. En sloeg rond het half uur tweemaal genadeloos toe. Ref Van Laere gaf balvoordeel na een overtreding op Verbist. Kil ging aan de haal met het leer. Truyts redde het schot nog, maar Symons reageerde sneller dan de lokale defensie: 0-2. Berchem was van slag en zoals gezegd volgde de derde treffer snel. Ditmaal Kesteleyn met de diepe bal. Verbist haalde de achterlijn; de aflegger was kinderspel voor Van Zantvoort: 0-3. Via Nwokoro kon Berchem toch even dreigen. De linksachter kwam naar binnen en trapte met rechts maar net over. Aan de overzijde opnieuw een vlijmscherpe aanval van geel-rood. Lemaire bediende Symons; het schot belandde in het zijnet. Nog even kwam Berchem opzetten. De Kuyffer kon echter onvoldoende bij een voorzet van Beirlant; Joossens kon eenvoudig oprapen.

Na de rust leek het welletjes voor beide ploegen. Voor Cappellen hoefde het niet meer na de comfortabele marge. Berchem probeerde wel, maar het kon de bezoekende afweer eigenlijk zelden in de problemen brengen. We waren al bij de aanvang van het slotkwartier toen Cobos tweemaal werd afgeblokt en Joossens redding bracht op een schot van Coveliers. De wedstrijd was overigens flink bitsiger geworden. Enkele Cappellen-spelers zagen hun enkels flink geviseerd worden. Ref Van Laere liet begaan. Lambrechts verscheen nog eens voor Joossens, maar miste zijn schot. De beste kans voor de thuisploeg was nog voor Luyckx. Joossens hield de nul echter op het bord. Aan de overzijde kreeg ook Meukens nog een goede kans. Truyts vond het welletjes en hield de 0-3 op het bord.

Tom Schipper was uiteraard tevreden. “In de eerste periode zag in een totaalprestatie: goed verdedigen; prima voetbal en omgezette kansen. De opdrachten voorafgaand aan de wedstrijd werden perfect uitgevoerd. De ganse ploeg leverde een prima prestatie. Dat het na de rust wat minder was, is wellicht logisch. Ik zag ook drie goede invallers die de juiste ingesteldheid tonen. Op die manier kan het een leuk seizoen worden.”

Berchem: Truyts; Van Den Driessche, Neiman (79′ Swennen), Ndiaye, Nwokoro; Luyckx, Coveliers; Beirlant, Cobos Copado, Pinto (68′ Mariën); De Kuyffer (68′ Lambrechts).
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Geudens, Ristovic, Deckers; Kil, Van Kerckhoven, Verbist (70′ El Madani), Lemaire (77′ Walen De Keyser); Van Zantvoort, Symons (87′ Meukens).
Doelpunten: 11′ Symons 0-1, 30′ Symons 0-2, 34′ Van Zantvoort 0-3.
Geel: 46′ Lemaire, 67′ De Kuyffer, 71′ Luyckx, 76′ Ndiaye.