Sint-Niklaas – Cappellen FC 2-5

Na 27 minuten leek Sint-Niklaas bij een 2-0-tussenstand haar schaapjes reeds op het droge te hebben. Via Faria Da Silva en Kil herstelde Cappellen echter nog voor de rust het evenwicht. In een wervelende tweede helft zorgden Kil en tweemaal Willemsen voor de totale ommekeer.

Sint-Niklaas zette van bij aanvang bijzonder hoog druk en liet Cappellen nauwelijks tot voetballen komen. Toch waren de eerste kansen voor geel-rood. Kil kopte naast en een indraaiende vrije trap van Faria Da Silva zeilde voorlangs. Aan de overzijde was het wel raak. Joossens pareerde nog een schot van Melens, maar Verspeeten reageerde het snelst om de score te openen: 1-0 na nog geen 10 minuten. Het duurde even voor Cappellen reageerde en het schot van Destoop miste ook precisie. De thuisploeg bleef Cappellen voortdurend onder druk zetten en dat leverde een tweede treffer op. Een lage voorzet van Laref werd door Geuens ongelukkig in eigen doel gewerkt. De energietank bij de thuisploeg geraakte stilaan uitgeput en de Klaasjes moesten de voet van het gaspedaal halen. Cappellen knokte zich opnieuw in de wedstrijd. Na een dubbelpass met Cornelissen schoot Faria Da Silva de bal laag in de benedenhoek: 2-1. En Cappellen ging meteen op zoek naar de gelijkmaker die niet lang uitbleef. Merckx had geen verhaal op een vrije trap van Kil: 2-2 en alles te herdoen. Cappellen rook bloed. Kil trapte naast en Destoop kopte op de paal.

Na de rust probeerde Sint-Niklaas de wedstrijd opnieuw in handen te nemen, maar Cappellen nam meteen de bovenhand. Aerts haakte Cornelissen en Kil zette geel-rood vanop elf meter op voorsprong: 2-3. Niet veel later moest Merckx zich reppen op een schot van Faria Da Silva. Slechts één keer kon Sint-Niklaas nog eens de neus aan het venster steken, maar Verspeeten trapte hoog over. Op de tegenaanval was Cappellen aartsgevaarlijk. Faria Da Silva lanceerde de pas ingevallen Willemsen die Merckx geen kans gaf: 2-4. Joossens moest aan de overzijde nog een kopbal van Verspeeten onschadelijk maken, maar het slotakkoord was voor de youngsters van Cappellen. Debutant Mitrovic bracht met zijn eerste balcontact de bal laag voor doel; Willemsen werkte het leer tegen de touwen: 2-5.

Sint-Niklaas: Merckx; Aerts, Schurmann, De Pauw, Emmaneel; Melens (72′ Ertürk), Verheuge; Laref, Martin (63′ Panneel), De Witte; Verspeeten.
Cappellen: Joossens; Volant, Lenaerts, Geuens, Lemaire; Kil, Deckers; Faria Da Silva (83′ Floren), Cornelissen, De Vriese (85′ Mitrovic); Destoop (72′ Willemsen).
Doelpunten: 10′ Verspeeten 1-0, 27′ Geuens 2-0 (eigen doelpunt), 36′ Faria Da Silva 2-1, 40′ Kil 2-2, 53′ Kil 2-3 (strafschop), 75′ Willemsen 2-4, 87′ Willemsen 2-5.
Geel: 30′ Faria Da Silva, 37′ Emmaneel, 72′ Aerts, 82′ Schurmann.