Cappellen FC – Berchem Sport 0-2

Cappellen FC moest in de derby tegen Berchem Sport haar meerdere erkennen in de bezoekers. Cappellen had de wedstrijd aanvankelijk onder controle, maar iets voorbij het half uur scoorde geel-zwart uit haar eerste kans. Cappellen kreeg enkele kansen op de 1-1, maar Berchem was efficiënt en zorgde voor 0-2. Nadien kwam de bezoekende zege niet meer in gevaar.

Onder een stralende zon hadden beide teams de beste bedoelingen om er een aangenaam kijkstuk van te maken. De intensiteit van de wedstrijd was hoog en de duels waren stevig, maar de verdedigers hadden de bovenhand op de aanvallers. Kansen waren dan ook lange tijd schaars. Appels had wel een knappe redding in huis op een kopbal van Kil. Rond het half uur begon Berchem zich nadrukkelijker te tonen en dat leverde meteen resultaat op. Van Kruyssen speelde met wat meeval Audin vrij die de bal onder Joossens tegen de netten schoof: 0-1. Cappellen reageerde meteen, maar De Vriese kon zijn poging niet laag houden en Kil mikte voorlangs.

Na de koffie was er wel meteen een grote kans voor geel-rood. De Vriese bediende Faria Da Silva die Appels tot een knappe redding dwong. Aan de overzijde moest Joossens dan weer een knal van Van Kruyssen onschadelijk maken. Net voor het uur kon Berchem haar voorsprong uitdiepen. Carrez kon de bal terugleggen tot bij Van Kruyssen die in twee keer de bal over de doellijn kreeg: 0-2. Cappellen probeerde de bakens wel te verzetten, maar het bleef hoofdzakelijk bij goede bedoelingen. Faria Da Silva bereikte Mathyssen, maar die kraakte zijn schot. De aanvalspogingen van Berchem waren dreigender. Joossens pareerde een schot van Carrez met de vuisten en een schicht van Vallez ging maar net over. Berchem hield controle over de wedstrijd en pakte haar eerste zege van het seizoen.

Cappellen: Joossens; Volant, Lenaerts, Geuens, Deckers; Floren (64′ Destoop), Kil, Cornelissen; Faria Da Silva, Mathyssen, De Vriese.
Berchem Sport: Appels; Van Den Driessche, Vande Velde, Peers, Geenens; Hamdi (82′ Saillart), Absisan, Vallez, Carrez (85′ Michiels); Audin (75′ Maluka), Van Kruyssen.
Doelpunten: 35′ Audin 0-1, 56′ Van Kruyssen 0-2.
Geel: 11′ Floren, 47′ Vallez, 52′ Geuens, 59′ Lenaerts, 69′ Kil, 83′ Van Kruyssen.