Sint-Eloois-Winkel Sport – Cappellen FC 3-0

De wedstrijd in Sint-Eloois-Winkel duurde eigenlijk niet langer dan dertig minuten. Toen al had de thuisploeg geel-rood vakkundig tegen de vlakte gewerkt door optimaal te profiteren van enkele misstappen. Cappellen FC geraakte niet los uit de houdgreep waarin het zich bevond en liep eigenlijk constant achter de feiten aan. Zelfs een strafschop van Kil leverde geen doelpunt op.

De secondenwijzer had nauwelijks een eerste rondje afgewerkt toen Beyens op links teveel tijd kreeg om een voorzet perfect op het hoofd van Debouver te schilderen. Joossens werd tegenvoets genomen en mocht meteen een bal uit zijn netten vissen: 1-0. Geel-rood kwam overal een stapje tekort en verloor nagenoeg elk duel. Na een voorzet van De Schepper kon Debouver in één tijd uithalen. Joossens redde knap met de voet. Net op het ogenblik dat Cappellen iets beter in de wedstrijd leek te komen, ging het achterin volledig aan het knoeien. Debouver nam een dubbel misverstand in dank aan en zorgde voor 2-0. Enkele minuten later werd het licht helemaal uitgeknipt toen opnieuw Beyens aan de haal kon gaan op links. Perbet liet een vleugje van zijn klasse zien en zorgde voor 3-0. Pas nadien kwam Cappellen FC de neus aan het venster steken. Na een actie van Tshimanga kon Kil voor doel brengen. Van Zantvoort trapte over. Niet veel later was een appel voor hands in de lokale zestien, maar ref Mataj wuifde het protest resoluut weg.

Met een drievoudige wissel hoopte Van Borm toch op een ommekeer na de rust. Maar na nieuw balverlies zorgde opnieuw de thuisploeg voor gevaar. Zowel Debouver als Perbet mikten echter op Joossens. Ook op een plaatsbal van Debouver bracht Joossens redding. Na een versnelling van Abaz werd de invaller door Van Marcke tegen de vlakte gewerkt. Cappellen kreeg een kans om opnieuw in de wwedstrijd te komen, maar Kil trapte de elfmeter binnen het bereik van Kudimbana. De wedstrijd bloedde stilaan dood. Een vrije trap van Abaz ging nog naast en Littel devieerde een voorzet van Verbist in de handen van de lokale doelman.

Sint-Eloois-Winkel: Kudimbana (86′ Vanwalleghem); De Schepper, Van Marcke, Dujardin, Verhooghe; Sula (80′ Deschilder), Bendianishvili; Clyncke, Debouver (80′ Vandendriessche), Beyens (72′ Buyl); Perbet.
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn (62′ Lemaire), De Kuyffer, Ristovic, Somers; Verbist, Nöstlinger (46′ De Schutter), Kil, El Madani (46′ Abaz); Van Zantvoort (62′ Njengo), Tshimanga (46′ Littel).
Doelpunten: 2′ Debouver 1-0, 26′ Debouver 2-0, 29′ Perbet 3-0.
Geel: 15′ Kesteleyn, 61′ De Kuyffer, 83′ Lemaire.