R. Excelsoir Virton – Cappellen FC 4-0

Cappellen FC liep in het uiterste zuiden van het land een stevige nederlaag op. Een sterk Virton liet geel-rood nooit echt in de wedstrijd komen. Lange tijd bleef het verschil beperkt tot slechts één doelpunt en bleef de hoop levendig, maar in de laaste twintig minuten sloeg de thuisploeg Cappellen vakkundig tegen mat.

Bij Cappellen haakte Verbist wegens ziekte af. Met Lemaire, Nzila en Lemoine kwamen drie nieuwe namen aan de aftrap. Gabriel Lemoine vervoegde deze week de troepen. Hij speelde in het verleden onder meer bij RAAL en Knokke. Virton trok al snel het initiatief naar zich toe. Cappellen loerde op de omschakeling. Ondanks het overwicht kon de thuisploeg ook niet echt tot kansen komen. Pogingen van Ilunga en Ahmed werden afgeblokt nog voor Joossens zijn handen uit de mouwen moest steken. Aan de overzijde vond Kil Abaz op links. Lemaire kopte aan de eerste paal naast. Na balverlies bediende Mboyo, de ex-spits van onder meer Genk, Gent en Kortrijk, Ahmed. Ditmaal moest Joossens wel ingrijpen. Hij redde met de voet. Het bleek echter uitstel. De Almeida kreeg teveel ruimte en vond de linker bovenhoek: 1-0 na een half uur. De thuisploeg bleef de betere ploeg. Namri vond Mboyo. Ahmed kon net niet bij de scherpe voorzet. Net voor de rust moest Joossens zich reppen om een vrije trap van Droenhle uit de hoek te halen.

Met Diawara en Nöstlinger hoopte Van Borm meer vat op de wedstrijd te krijgen, maar het was de thuisploeg die bleef dreigen. Joossens moest zich al snel reppen om een poging van Mezague over de dwarsligger te duwen. Na een snelle counter via Guillaume en Ilunga duwde Mboyo het leer naast. Cappellen toonde te veel respect voor de tegenstander die de bal met plezier aan een hoog tempo liet rondgaan. Mboyo kopte een voorzet van De Almeida over en Ahmed pegelde voorlangs. De 2-0 kon niet uitblijven; al hing er wel een geurtje aan. Voorafgaand handspel werd niet afgefloten. De daaropvolgende hoekschop werd door Droenhle haarfijn tegen de touwen geknald: 2-0. Nadat Van Zantvoort weggleed ter hoogte van de lokale zestien ging het pijlsnel naar de overzijde. Guillaume en Bariki bedienden Gomes die de partij definitief beslechtte: 3-0. In het slot kwam Cappellen toch een paar keer opzetten, mede dankzij de jonge invaller David De Schutter. Pogingen van Nöstlinger en Antonio werden echter onschadelijk gemaakt door De Ridder. In de toegevoegde tijd zorgde Bariki uiteindelijk voor de 4-0-eindstand.

Virton: De Ridder; Namri (82′ Vitris), Mezague, Droenhle, Lesquoy; Mokdad, Guillaume; De Almeida (82′ Arib), Ahmed (71′ Karamoko), Ilunga (59′ Gomes); Mboyo (71′ Bariki).
Cappellen FC:
  Joossens; Kesteleyn, De Kuyffer, Ristovic, Lemaire; El Madani  (46′ Diawara), Nzila (46′ Nöstlinger), Kil, Abaz (82′ Antonio); Van Zantvoort (82′ De Schutter), Lemoine.
Doelpunten: 27′ De Almeida 1-0, 73′ Droenhle 2-0, 78′ Gomes 3-0, 90+2′  Bariki 4-0.
Geel: 43′ Lemaire, 60′ Ahmed, 77′ Namri.