OHL U23 – Cappellen FC 0-2

Cappellen FC heeft de inhaalwedstrijd bij de U23 van Oud-Heverlee Leuven winnend kunnen afsluiten. Geel-rood had het nochtans niet onder de markt in de eerste periode, maar kwam na een strafschop van Kil aan de leiding. In de tweede periode wettigden de troepen van Wesley Geuens die voorsprong. De verdubbeling van Nöstlinger was verdiend en de score had zelfs hoger kunnen oplopen.

Oud-Heverlee Leuven schoot het best uit de startblokken op het kunstgrasveld in Tienen. Ze eisten de bal op en duwden Cappellen in de aanvangsfase achteruit. Joossens moest echter niet tussenkomen. De eerste kans uit de wedstrijd was dan ook voor de roodhemden. De lokale defensie kreeg een vrije trap van Kil niet weg. De afvallende bal werd door Ristovic maar net naast getrapt. Halfweg de eerste periode kwam OHL toch aan een stevige kans. Opoku zette voor; Idumbo trapte eerst op Joossens en in de herneming over doel. Na een lange ren van Nzila trapte hij op de doelman. Met de rust stilaan in zicht dook Lemoine de zestien in. Daar werd hij tegen de vlakte gewerkt door Van Bost. De toegekende elfmeter werd door Kil feilloos omgezet: 0-1. De thuisploeg reageerde nog via Idumbo, maar diens poging eindigde boven het doel.

Coach Geuens was ondanks de voorsprong niet tevreden en herschikte zijn manschappen. De eerste kans uit de tweede helft was voor de thuisploeg. Hassouan dribbelde doorheen de geel-rode defensie, maar trapte op Joossens. Aan de overzijde haalde Lemoine uit. Jochmans redde in hoekschop. Na een vrije trap van Kil kon Somers koppen; Jochmans ranselde de bal uit de benedenhoek. Halfweg de tweede periode kwam OHL dicht bij de gelijkmaker. Idumbo lanceerde Mboyo die de bal op het hoofd van Heremans schilderde. Joossens duwde de kopbal over de dwarsligger. Het zou het laatste wapenfeit van de thuisploeg blijken. Kesteleyn bracht op aangeven van Kil voor doel; Ristovic duwde het leer tegen de paal. Met nog een kwartier te spelen kroop Ristovic in de rol van aangever. Zijn hoekschop werd door Nöstlinger staalhard tegen de touwen gekopt: 0-2. De thuisploeg was niet bij machte om nog terug te slaan. Nzila trapte naast en een sterke Somers kopte een hoekschop over. Ook de ingevallen Achten kwam nog dicht bij een treffer, maar Jochmans kon met een knappe parade de kopbal uit zijn doel houden. Geel-rood pakt zo zes op zes en schuift naar de zestiende plaats in het klassement. Zaterdag volgt al de volgende trip naar Zebra Elites.

OHL: Jochmans; Opoku, Breugelmans, Van Bost, Sturbaut; Deconinck, Parmentier; Hassouan, Heremans, Idumbo (69′ Eugene); Mboko (69′ Kam).
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, De Kuyffer, Somers, Lemaire; Ristovic, Nzila (90+2′ Da Silva), Kil; El Madani (90′ Minnebach), Nöstlinger; Lemoine (74′ Achten).
Doelpunten: 37′ Kil 0-1 (strafschop), 74′ Nöstlinger 0-2.
Geel: 15′ Hassouan, 63′ Sturbaut, 70′ Deconinck, 86′ Nzila.