KSC Lokeren-Temse – Cappellen FC 2-1

Geen stunt voor de troepen van Yves Van Borm in het Daknamstadion. Geel-rood was rond het uur 2-0 achtergekomen en mocht Joossens dankbaar zijn dat de kloof niet groter was geworden. Na de aansluitingstreffer van Nöstlinger deed Cappellen de thuisploeg toch nog twijfelen. De 2-1-stand wijzigde echter niet meer.
Joren Geudens kreeg van Van Borm een eerste basisplaats waardoor Cappellen FC met drie centrale verdedigers aantrad. Na twee afgevlagde aanvallen was de derde poging dan toch raak voor de thuisploeg. Een snelle uitbraak van Boujouh die op links Lambo lanceerde zorgde ervoor dat teveel spelers uit positie stonden. Vermeiren kwam slim inlopen en zorgde voor de 1-0. Niet veel later opnieuw lokaal gevaar. Joossens kon het schot van de mee opgerukte Cassaert in hoekschop verwerken. Bij een snelle uitbraak via Maes doorzag Joossens slim de voorzet van de ex-Cappellenspeler naar Vermeiren. Cappellen kon gaandeweg het evenwicht herstellen en kwam zelfs tot een prima aanval, maar El Madani en Van Zantvoort verkozen nog een pass boven een schot. In de slotfase van de eerste periode onderscheidde Joossens zich dan weer enkele keren. Eerst ging hij goed plat op een schot van Maes. Niet veel later kon Maes opnieuw uithalen op aangeven van Boujouh, maar weer lag Joossens op de juiste plaats. En net voor de rust week een nieuw schot van Maes af op een verdediger; Joossens kon de bal met een ultieme reflex over de dwarsligger duwen.
Na de rust kwam Cappellen FC toch beter in de wedstrijd. Kort na zijn invalbeurt zette Tshimanga zich goed door op links. Het schot was echter geen probleem voor Merckx. Aan de overzijde was het wel raak. Lokeren-Temse schakelde snel om. Lambo bracht Van Moerzeke alleen voor Joossens die de 2-0 tegen de touwen trapte. Toch verdween de dominantie van de thuisploeg stilaan. En geel-rood rook haar kans. Via Abaz en Littel ging het razendsnel naar Nöstlinger die geel-rood opnieuw in de wedstrijd bracht: 2-1. Lokeren-Temse schrok wakker en kreeg meteen twee goede kansen. Van Moerzeke vond Braem voor doel. Joossens had echter een wereldsave in huis om de Lokerse spits van een doelpunt te houden. En één minuut later kon Geudens ultiem een poging van Maes blokkeren. Na een hoekschop van Van Zantvoort kon Kil uithalen, maar Merckx kon redding brengen. Cappellen geraakte niet meet door de Lokerse afweer en het laatste gevaar kwam nog van de thuisploeg. Van Aerschot solliciteerde voor de Puskas-award, maar zijn perfect uitgevoerde retro ging nipt voorlangs. De thuisploeg pakte dus een zuinige zege. Geel-rood leverde veel strijd en toonde weerbaarheid, maar bleef met lege handen achter.

Lokeren-Temse: Merckx; El Banouhi, Cassaert, Dianganga, Boujouh; Janssen, Tshimanga, Maes (83′ Van Aerschot); Van Moerzeke, Vermeiren (61′ Braem), Lambo.
Cappellen FC: Joossens; De Kuyffer (73′ Littel), Geudens, Somers; Kesteleyn (88′ Diawara), Nöstlinger, Kil, El Madani (61′ Tshimanga), Lemaire (73′ Abaz); Van Zantvoort, Lemoine.
Doelpunten: 8′ Vermeiren 1-0, 64′ Van Moerzeke 2-0, 75′ Nöstlinger 2-1.
Geel: 72′ Van Zantvoort, 79′ Abaz, 85′ Van Aerschot.