KFC Dessel Sport – Cappellen FC 8-0

Acht – nul. Zelfs na een nacht waarin de wedstrijd door het hoofd bleef spelen, is het verdict snoeihard. Een ontstellend zwak Cappellen FC zakte volledig door het ijs in een wedstrijd die het moest winnen om aansluiting te vinden bij de rest van het peloton. Het opstaan deed pijn. Alsof je een kater hebt zonder een glas aangeraakt te hebben. Of zo’n zware griep die je aan de zetel gekluisterd houdt.

Bij Dessel genoot men van de opendeurdag die de troepen van Van Borm hielden. In de eerste helft speelde de thuisploeg Cappellen volledig tureluurs. 5-0 bij de koffie. Van Borm gooide nog enkele jongeren voor de leeuwen waarbij Joossens niet kon voorkomen dat de cijfers opliepen. Hij voorkwam wel dubbele cijfers.

We gingen op zoek in de clubgeschiedenis. In april 1973 (51 jaar geleden!) verloor Cappellen FC op de slotspeeldag met 8-0 bij vice-kampioen Merchtem. Geel-rood zakte toen naar provinciale. Voor een zwaardere nederlaag gaan we terug naar januari 1931; bijna 100 jaar geleden inmiddels. Cappellen FC verloor toen met 9-0 bij Patria Tongeren.

Tijd voor bezinning. Tijd om de rug te rechten. Tijd voor eerherstel. Schouders recht. Hoofd omhoog. Op naar zondag.

Dessel Sport: Gelade; Kalala, Kolen (68′ Dillen), Van Beylen, Vandersmissen (68′ Vandebrouck); Sols (76′ Baelus), Michiels, Versmissen; Osei-Berkoe, Owusu (68′ Boons), Milts (76′ Coeckelbergs).
Cappellen FC: Joossens; De Kuijffer (46′ Nzila), Ristovic, Cranshoff; Diawara (78′ Stevens), Kil (46′ Da Silva), Nöstlinger (46′ De Schutter), Van Zantvoort (46′ El Madani), Lemaire; Tshimanga, Lemoine.
Doelpunten: 17′ Milts 1-0, 22′ Owusu 2-0, 32′ Vandersmissen 3-0, 39′ Owusu 4-0, 42′ Osei-Berkoe 5-0, 53′ Owusu 6-0, 62′  Vandersmissen 7-0, 78′ Coeckelberghs 8-0.
Geel: 13′ De Kuijffer, 60′ Cranshoff, 70′ Lemaire.