Cappellen FC – RAAL La Louvière 0-1

Ook tegen leider RAAL La Louvière ging Cappellen FC met het kleinst mogelijke verschil onderuit. Voor de zevende keer al dit seizoen verloor geel-rood met 0-1. Al dient gezegd: het was meer dan een hoopgevende prestatie tegen de Henegouwers die lange tijd afstevenden op hun zesde gelijkspel van het seizoen. Cappellen FC toonde de juiste ingesteldheid en had een prima wedstrijdplan. Een kopbaldoelpunt van de ingevallen Vancamp bezorgde de leider kort voor affluiten de volle buit.

Wesley Geuens wijzigde de ploeg slechts op twee plaatsen. Ruben Kesteleyn en Junior Nzila verschenen aan de aftrap in de plaats van de geblesseerde Van Zantvoort en de geschorste Cranshoff. En het eerste kansje was zelfs voor Cappellen. Vanhamel kon de poging van Nöstlinger oprapen. Logischerwijze namen de bezoekers het initiatief, maar het was ruim een kwartier wachten op een kans. Kiankaulua trapte vanuit een scherpe hoek over. Niet veel later bracht Pau hard en laag voor doel. Kiankaulua mikte in het zijnet. Cappellen probeerde zeker een woordje mee te spreken in de debatten. Na een afvallende bal trapte Tshimanga hoog over en bij een hoekschop bracht Vanhamel redding op een kopbal van Kil. Na een snelle uittrap van Joossens kon Tshimanga uitbreken, maar hij trapte nogal onbesuisd over. La Louvière had het knap lastig om de organisatie van Cappellen te ontwrichten en dus was het rekenen op stilstaande fases. Maisonneuve kopte een hoekschop van Liongola naast. Net voor de rust was Cappellen dicht bij de openingstreffer. Na een vrije trap van Kil kon Ristovic op doel trappen, maar het was ploeggenoot De Kuyffer die in de baan van de bal lag.

In de tweede helft werden kansen nog schaarser. La Louvière probeerde wel, maar had te weinig creativiteit om de geel-rode defensie in verlegenheid te brengen. Pau probeerde het vanop afstand, maar de bal week af in hoekschop. Bij een scherpe voorzet van Gobitaka kwam Joossens met de voet tussen. Inmiddels waren we in de slotfase aanbeland en leek iedereen zich bij een 0-0 te kunnen verzoenen. Tot Vancamp een hoekschop van Bongiovanni in de verste hoek verlengde; 0-1 en de elfde zege op rij voor de Wolven die op een zucht van promotie staan. Een te zwaar verdict voor een verdienstelijk Cappellen.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn (67′ Somers), Nöstlinger (89′ Njengo), De Kuyffer, Ristovic, Lemaire; Kil, Nzila; Tshimanga, Lemoine (89′ Abaz), Diawara (70′ El Madani).
La Louvière: Vanhamel; Faye, Maisonneuve (46′ Calant), Corneille; Liongola (73′ Gobitaka), Lahssaini, Ito, Kiankaulua (46′ Soumaré); Pau (73′ Bongiovanni), Kanouté (59′ Vancamp), Maës.
Doelpunt: 88′ Vancamp 0-1.
Geel: 41′ Kesteleyn, 64′ Kil, 70′ Lemoine, 84′ Lemaire, 87′ Somers.