Cappellen FC – Lokeren-Temse 3-3

Cappellen FC en Lokeren Temse hielden elkaar in een doelpuntenrijke oefenwedstrijd in evenwicht: 3-3. In de eerste thuiswedstrijd uit de voorbereidingscampagne kreeg Cappellen FC met het ambitieuze Lokeren-Temse een stevige waardemeter voorgeschoteld. Wat meteen opviel was hoe weinig er nog van het oude Temse overbleef; toch een spijtige vaststelling. Cappellen greep haar tegenstander in de openingsfase bij de keel wat al snel de openingstreffer opleverde van nieuwkomer Njengo Mandeng. Geel-rood kon niet lang van haar voorsprong genieten, want De Man onderschepte een te korte terugspeelbal en stelde gelijk: 1-1. De bezoekers namen het overwicht over en Truyts moest een schicht van Telen in hoekschop werken. De eerste helft eindigde bitsig, maar gescoord werd er niet meer voor de koffie.

Na de rust kwamen de bezoekers scherp uit de kleedkamers. De ingevallen Van Moerzeke kopte eerst nog naast, maar kon snel Truyts verschalken: 1-2. De wedstrijd geraakte in een stroomversnelling. Al-Balahi trof voor Cappellen het doelhout, terwijl aan de overzijde Ben Omar de dwarsligger viseerde. Cappellen kwam op het uur langszij via een knal van Vallez. De vele vervangingen haalden het tempo uit de wedstrijd. Kil dwong Depotre nog tot een goede tussenkomst. Aan de overzijde leek Van Moerzeke met zijn tweede van de avond de eindcijfers vast te leggen. Cappellen kwam echter nog langszij. Vallez zag zijn poging nog gestuit worden, maar het was uiteindelijk Kil die voor de 3-3 zorgde.

Cappellen FC: Truyts; Volant, Heyvaert (46′ Lemaire), Geuens, Van Kerckhoven (60′ Joris); Bouwman, De Vriese (60′ Ristovic); Vallez, Kil, Njengo (69′ Van Riel); Al-Balahi (77′ De Wilde).
Lokeren-Temse: Depotre; Laurens (46′ Aerts), B. Goossens, Schurman (65′ Siali), Huygens (46′ De Wilde); De Man (65′ Lokando), De Langhe (46′ Ben Omar); De Cuyper (46′ Cabumi), Luyckx (77′ El Madkari), Telen (65′ M. Goossens); De Oliveira (46′ Van Moerzeke).
Doelpunten: 11′ Njengo 1-0, 19′ De Man 1-1, 51′ Van Moerzeke 1-2, 60′ Vallez 2-2, 85′ Van Moerzeke 2-3, 90′ Kil 3-3.