Cappellen FC – Vosselaar 0-2

Cappellen FC kreeg niet voor het eerst dit seizoen een les in efficiëntie van een slimmer Vosselaar. Voor de rust was Cappellen de betere ploeg, maar vergat het de score te openen. Na de rust kwam Vosselaar beter in de wedstrijd en deed het wat Cappellen eerder naliet: scoren.

Vosselaar zorgde voor het eerste doelgevaar vroeg in de wedstrijd, maar Verheyen trapte over. Op aangeven van Verheyen mikte Segers naast. Cappellen nam de partij in handen. Na een knap opgezette aanval pareerde Blondeel een volley van Kil. In de rebound trapte Lenaerts naast. Vosselaar, dat continu vijf man achterin hield, moest zich beperkten tot verdedigen. Geuens trapte een hoekschop van Mathyssen over. Toen Cornelissen De Vriese in een kansrijke positie bracht, kapte die echter terug waarna Cornelissen afgeblokt werd. Het laatste wapenfeit uit de eerste periode was een schot van Kil. Blondeel pakte echter zonder problemen.

Meteen na de rust mikte Faria Da Silva net naast de kruising. Ook een vrije trap van Kil eindigde buiten het doelkader. Vosselaar tankte vertrouwen en groeide in de wedstrijd. Na een dubbelactie met Van De Vreede vergat Segers op doel te trappen. Cappellen leerde haar les niet uit die actie en vier minuten later zorgde Van De Vreede op aangeven van Segers voor de openingstreffer: 0-1. De bezoekers kropen helemaal in een egelstelling en Cappellen vond geen opening in de bezoekende afweer. Het was zelfs Vosselaar dat op de tegenaanval het gevaarlijkst was. Van de Vreede trapte echter voorlangs. Eén keer kwam Cappellen nog met een gevaarlijke actie. Faria Da Silva legde breed tot bij Kil die echter naast trapte. Aan de overzijde bracht Joossens Vaes ten val. Van De Vreede mocht vanop elf meter de eindstand vast leggen: 0-2.

Cappellen: Joossens; Lenaerts, Volant, Geuens, Lemaire (78′ Wouters); Kil, Deckers; De Vriese (68′ Willemsen), Cornelissen (68′ Destoop), Faria Da Silva; Mathyssen.
Vosselaar: Blondeel; Verheyen (79′ Dierckx), Defossez, Julien, Van De Vel, Hannes; Vaes, Nijs, Van De Vreede; Koks (90′ Luyten), Segers (89′ Thys).
Doelpunten: 65′ Van De Vreede 0-1, 88′ Van De Vreede 0-2 (strafschop).
Geel: 35′ Lemaire, 40′ Hannes, 53′ Segers, 55′ Vaes, 82′ Koks, 87′ Joossens, 90′ Geuens.