Sporting Hasselt – Cappellen FC 2-0

In een kansarme wedstrijd was Cappellen lange tijd minstens de evenknie van Hasselt. De Limburgers waren echter andermaal dodelijk efficiënt en wisten uit één kans een voorsprong te puren. Na de rust hetzelfde recept. Hasselt controleerde vanuit een strakke organisatie; scoorde uit een zeldzame mogelijkheid en pakte de volle buit.

Cappellen FC, met Mathyssen, maar zonder Floren en Mitrovic, zorgde meteen voor doelgevaar. Een ingestudeerde hoekschop werd door Faria Da Silva onvoldoende hard ingeschoten. De bal caprioleerde tot bij Kil die echter niet voorbij Swinnen geraakte. Hasselt had het niet onder de markt met het tactisch plan van De Roover en Swinnen moest zich reppen om de bal uit de voeten van Faria Da Silva te halen. Rond het kwartier zette de Portugese Nederlander een goede actie op; het schot van Mathyssen werd door Swinnen gekeerd. Hasselt moest ruim een half uur wachten op een kans. Die leverde uiteindelijk wel de openingstreffer op. Joosten legde af tot bij Carvalho. De volley die volgde werd door Joossens in hoekschop geduwd. Cappellen kreeg die stilstaande fase niet weggewerkt en uiteindelijk kon de vrijstaande Boiten de score openen: 1-0. Cappellen reageerde via een lage voorzet van Faria Da Silva, maar Mathyssen kwam net te kort om de bal aan de eerste paal tegen de netten te verlengen.

Na de rust was het eerste gevaar voor de thuisploeg. Ofori en Boiten zetten een aanval op, maar het schot dat volgde werd afgeblokt. Hasselt had meer controle over de wedstrijd dan voor de pauze, maar overtuigen deed het niet. Net voorbij het uur veroverde de pas ingevallen Dioum de bal. Hij sneed naar binnen en krulde de bal buiten het bereik van Joossens in de verste hoek: 2-0. Met de inbreng van Willemsen en De Vriese hoopte De Roover het tij te keren, maar Joossens moest Bahtiri van de 3-0 houden. Aan de overzijde passeerde Willemsen zijn bewaker. Swinnen haalde de bal uit de benedenhoek. In de toegevoegde tijd kwam Kil nog dicht bij de eerredder, maar zijn vrije trap ging centimeters boven het doel.

Hasselt: Swinnen; Aerts, Janssen, Vrijsen, Ofori; Bahtiri, Carvalho (85′ Jaspers); Joosten; Bracké, Baysal (80′ Van Rijswijk); Boiten (61′ Dioum).
Cappellen: Joossens; Lenaerts, Volant, Geuens (85′ Wouters), Lemaire (67′ Willemsen); Destoop (67′ De Vriese), Cornelissen, Kil, Deckers; Faria Da Silva en Mathyssen.
Doelpunten: 38′ Boiten 1-0, 64′ Dioum 2-0.