Cappellen FC – Sporting Hasselt 0-3

Cappellen FC liet tegen Hasselt de kans liggen om aansluiting te vinden bij de subtop van het klassement. Het leverde vooral in de eerste periode een ondermaatse prestatie. Bij de rust stond het al 0-2 en had geel-rood nauwelijks iets in de pap te brokken gehad. Na de rust verliep het beter, maar op de tegenaanval deed de ingevallen Cardoso de wedstrijd helemaal op slot.

Bij Cappellen kwam Nöstlinger in de plaats van de geschorste Van Zantvoort. De openingsfase deed nog het beste verhopen, maar in de zone van de waarheid kon geel-rood zich niet doorzetten. Toen Lenaerts aan de overzijde naar binnen kwam, werd die door Volant gehaakt: strafschop. Maus zette zijn team op voorprong: 0-1. De wedstrijd bleef gesloten tot aan het half uur wanneer Hasselt een versnelling hoger schakelde. Maes zette voor vanop links en de inkomende Bracké devieerde de bal aan de eerste paal binnen: 0-2. En Hasselt zette door. Het was vooral Maus die met zijn traptechniek voor dreiging zorgde. Eerst trapte hij vanuit een scherpe hoek naast, waarna ook een vluchtschot de goede richting miste. Bij een derde poging stond Joossens op de juiste plaats. En Cappellen? Net voor de rust was er even dreiging, maar na een goede actie van Meukens en Lemaire kon Demirsoy de bal tijdig ontzetten.

Met Vollon en Akarom tussen de lijnen hoopte Cappellen op beterschap in de tweede periode. Geel-rood zat ook beter in de wedstrijd. Maar het dient gezegd; de pogingen van Akarom en Walen De Keyser zorgden niet echt voor veel onrust bij de Hasselste goalie. Op de tegenaanval bleef de ingevallen Cardoso op aangeven van Heeren ijzig kalm om Joossens een derde keer te verschalken.

Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Medelinskas, Deckers; Kil, Ristovic (46′ Akarom), Van Kerckhoven; Nöstlinger (46′ Vollon), Meukens; Walen De Keyser.
Hasselt: Ghijssens; Demirsoy, Ofori, Mombaerts, Nelissen; Maus, Lenaerts; Heeren, Bracké (82′ Berben), Maes (58′ Deville); Lacroix (65′ Cardoso).
Doelpunten: 13′ Maus 0-1 (strafschop), 30′ Bracké 0-2, 77′ Cardoso 0-3.
Geel: 41′ Lenaerts, 48′ Lemaire, 54′ Van Heurck, 54′ Eurlings, 54′ Ghijssens, 67′ Medelinskas, 70′ Ofori.