Cappellen FC – Bocholt 1-0

Een strafschopdoelpunt van Robbe Kil. Meer had Cappellen FC niet nodig om de drie punten in eigen rangen te houden. Een schoonheidsprijs verdiende de partij tegen Bocholt allerminst, maar de zege zorgde er wel voor dat Cappellen opnieuw naar de middenmoot van het klassement kon doorschuiven.

Cappellen FC begon met dezelfde elf spelers aan de wedstrijd als vorige week op Londerzeel. Beide ploegen begonnen afwachtend aan de wedstrijd, waardoor de partij lange tijd gesloten verliep. Het was vooral Cappellen dat het meeste drang naar voren had, maar in de zone van de waarheid ontbrak het aan precisie. Het was dan ook tot halfweg de eerste periode wachten op doelgevaar. Ristovic lanceerde Walen De Keyser die in de zestien werd aangetikt door Janssen. De bal ging op de stip en Kil zette feilloos om: 1-0. Het was meteen de eerste en ook enige bal tussen de palen in de ganse eerste helft.

Na de rust zorgde Bocholt voor meer drang naar voren. Peeters trapte vanuit de draai naast en Janssen kopte over. Toch bleven ook in de tweede periode kansen schaars. Pas halfweg de tweede periode kregen de Limburgers hun eerste bal binnen het kader. Geel-rood kreeg een hoekschop niet weg en Joossens moest zijn kunnen tonen om een schicht van Scheelen onschadelijk te maken. Bocholt bleef in de tweede periode de druk hooghouden, maar Joossens moest zijn handschoenen niet echt meer vuil maken. De ingevallen Paesen trapte nog over en een vrije trap van Peeters kon Joossens niet echt verontrusten. Door de zege komt Cappellen opnieuw in de linkerkolom postvatten.

Cappellen: Joossens; Lemaire, Volant, Medelinskas, Deckers; Kil, Ristovic, Van Kerckhoven; Meukens (88′ Nöstlinger), Van Zantvoort; Walen De Keyser (89′ Akarom).
Bocholt: Wertelaers; R. Scheelen, Zotti, Janssen, Dieme; Opdenakker, Doms (63′ Paesen); Azevedo (78′ Vandersanden), Peeters, Shema; Allegria.
Doelpunt: 25′ Kil 1-0 (strafschop).
Geel: 41′ Azevedo, 43′ Ristovic, 63′ Doms, 73′ Van Zantvoort.